Befejeződött az arkansasi Little Rockban történt repülőgép-baleset okainak vizsgálata. A vizsgálóbizottság megállapította, hogy a pilóták elmulasztották kiengedni a szárnypaneleket, ami a gép lassítását segítette volna - írja a CNN. A vizsgálat arra is fényt derített, hogy a pilóták nem hozták működésbe az automata féket, ehelyett a kézi vezérlésű fékezést használták, ami hosszabb úton állítja meg a gépet.
1999 júniusában az American Airlines 1420-as járata túlfutott a leszállópályán és egy töltésnek ütközött. A balesetben 11 ember meghalt, köztük a gép kapitánya, és több mint 100-an megsérültek. A gép fedélzetén 145 ember tartózkodott.
A vizsgálatot végző Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság arról számolt be, hogy sem a főpilóta, sem a másodpilóta nem engedte ki a fékezést segítő szárnypaneleket, és egyikük sem ellenőrizte, hogy működik-e.
Bár a bizottság csak most hozta nyilvánosságra a vizsgálat végleges eredményét, az American Airlines már megváltoztatta a hibát okozó eljárást. Így a pilóta és a másodpilóta mindig automatikusan ellenőrzik egymást, hogy megtörténte-e a szárnypanel kiengedése.
A vizsgálat arra is rámutatott, hogy a pilóták túl fáradtak voltak, miután 14 órát dolgoztak. Az időjárás is kedvezőtlen, túl viharos volt. A vizsgálatot irányító Jim Hall elmondta, hogy a bizottság azt is fontolgatja, hogy új szabályt ajánl, melyben megállapítanák mennyit dolgozhatnak a pilóták. A jelenlegi szabályozás szerint egy nap akár 16 órát is dolgozhatnak a pilóták, ebből nyolc órán keresztül lehetnek a levegőben, de a késések kitolhatják ezeket az órákat.