A Le Journal du Dimanche francia hetilap szerint Washington 400 ezer dolláros keretet bocsájtott egy amerikai kommunikációs és reklámügynökség rendelkezésére, hogy hirdetési felületeket vásároljon a legbefolyásosabb arab médiákban, köztük az Afganisztánban bujkáló Oszama bin Laden üzeneteit közvetítő al-Dzsazíra műsoraiban.
A Pentagonnal és a Fehér Házzal szorosan együttműködő ügynökség propagandakampánya azt az üzenetet kívánja eljuttatni az arab és muzulmán államok lakosságához, hogy Washington nem az iszlám ellen vív háborút Afganisztánban, hanem olyan terrorista csoportok ellen, amelyek arab országokban, például Algériában és Egyiptomban is mészárlásokat hajtanak végre. Az amerikai adminisztráció, mint a lap megjegyzi, nagyon tart attól, hogy a muzulmán vallási hónap idején tovább erősödhet az iszlám országokban az Amerika-ellenesség.
A washingtoni startégiakészítők által kidolgozott médiaoffenzíva a New York-i merényletek áldozatairól, a Világkereskedelmi Központ ikertornyainak összeomlásáról készült felvételek mellett a Korán erőszakot elítélő üzeneteivel próbál hatást kifejteni, sőt iszlám hittudósokat is mozgósítani akar a muzulmán közvélemény áthangolására szánt programban.
A kampány a számítások szerint az arab lakososság 5-10 százalékát érheti el. Az amerikai nézőpont megismertetésére kiválasztott arab propagandaeszközök sorában kitüntetett célpontként szerepel a katari hírtelevízió, amely meghatározó befolyásra tett szert a nemzetközi médiapiacon az amerikai öngyilkos merényletek kitervelőjének tekintett bin Laden szaúdi milliomossal felvett exkluzív interjúi révén.