A Boeing 757-300 típusú gépnek egyes vélemények szerint - a harci gépeken használatos védelmi rendszerhez hasonló - megtévesztő hőcsapdákkal sikerült elkerülni a két hőkereső rakétát, amikor felszállt Mombasa repülőteréről.
Yigal Eyal, a Héber Egyetem oktatója, egykori izraeli felderítő a Reutersnak elmondta, hogy Izrael a hetvenes évek óta munkálkodik olyan rendszer kifejlesztésén, hogy megvédjék a polgári gépeket terroristák rakéta merényleteitől. A mombasai eset ennek a rakéta-elhárító rendszernek egyfajta sikeres alkalmazása egy repülőgép fedélzetén.
Izraeli repülési hatóságok közölték, hogy szigorú biztonsági eljárások alapján járnak el a járatoknál, amelyeket feltételezett palesztin-barát terroristák támadásai fenyegetnek vállról indítható, Sztrela (NATO-kód szerint SAM-7) típusú rakétákkal, mint ahogy az a csütörtöki esetnél is történt. A Reuters tudósításában megírta, hogy az Arkia magán légitársaság, de biztonságáról a Sin Bet, az izraeli belbiztonsági szolgálat gondoskodik. Ugyanezek a szigorú eljárások érvényesek az El Al nemzeti légitársaságnál, amely erről vált hírnevessé.
Az El Al légitársaságot jól ismerő forrás szerint a társaság több repülőgépét az elmúlt években olyan elektronikus észlelő berendezésekkel szerelték fel a gép orrában és hátsó részében, amelyek észlelik a közeledő rakétákat. A Jediót Ahronót népszeru izraeli napilap pénteken megírta, hogy a Rafael nemzeti fegyvergyártó cég olyan zavaró berendezést fejlesztett ki, amely a polgári repülőgéphez van méretezve, és eltéríti céljától a gép felé kilőtt rakétát, megzavarva annak vezérlő rendszerét.