Szellemes, izgalmas, akár provokatívnak nevezhető kampánnyal próbáljuk a választópolgárokat arra buzdítani, hogy vegyenek részt és szavazzanak igennel az EU-s népszavazáson - mondta Horn Gábor, az SZDSZ kampányfőnöke az [origo]-nak, aki szerint minden pártnak felelőssége, hogy sikeres legyen a referendum. A "Gondolkozz Európában!" című kampány során elsősorban értéktípusú vitát kívánnak folytatni az európai értékrendekről, például arról a kérdésről, hogy mit jelent EU-polgárnak lenni, azzal a kufárkodó EU-s vitával szemben, amely arról folyik, hogy mennyi pénzt kapunk majd az uniótól.
Az SZDSZ elsősorban internetes felületeken fog hirdetni, de a kampány végefelé óriásplakátokkal is megjelenik az utcákon. Emellett rendezvényeken és eseményeken is népszerűsíteni fogják az EU-s csatlakozást. A tavalyi országgyűlési választásokhoz hasonlóan most is működtetni fogják a Szamizdata nevű weboldalt, ahova bárki küldhet saját tervezésű szellemes plakátokat - jelentette ki a kampányfőnök. A szabaddemokraták mintegy 15-20 millió forintot szánnak az EU-s kampányra.
A Fidesz parlamenti képviselői folyamatosan párbeszédet folytatnak a választókkal az EU-s népszavazás kapcsán is, részt vesznek rendezvényeken, hogy minél többet megtudjanak a választópolgárok ahhoz, hogy igennel szavazzanak - mondta Bába Iván, a Fidesz külpolitikai szakértője. A csatlakozásról szóló, nemrég elkészült vitairatot nyilvánosságra hozzák több tízezer példányban. Bába Iván szerint a hatvan oldalas tanulmányból mindenki választ kaphat az őt érintő kérdésre. Hagyományos hirdetéseket nem tervez a Fidesz.
Az MDF januárban indította el saját EU-s honlapját, valamint a február közepén tartandó országos gyűlésen 25 fejezetből álló nyomtatott anyagot bocsátunk ki - mondta Herényi Károly frakcióvezető, aki szerint elsősorban kormányzati feladat a népszavazás sikeréért való kampányolás. Az állampolgárokat olyan helyzetbe kell hozni, hogy felelősen tudjanak majd dönteni a népszavazáson - jelentette ki a politikus, aki fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a párt megalakulása óta az integráció elkötelezett híve.
Február 15-től tájékoztató kampányt indít a szocialista párt arról, hogy mit jelent az országnak és az egyes embereknek az uniós csatlakozás - jelentette be az MSZP pártigazgatója Tóbiás József. A tájékoztató kampány célja, hogy felkészítse a választókat az április 12-i népszavazásra. A kiadványok - amelyekhez bárki hozzáférhet - nemcsak általánosságokban, hanem részletekbe menően válaszolnak mindazokra a kérdésekre, amelyek a mezőgazdasággal, a kisvállalkozásokkal, a kultúrával, az árakkal, a jövedelmekkel vagy éppen a munkavállalással kapcsolatban fölmerülnek.