Az EU-népszavazás kampányszervezete, az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) utolsó programjait szervezi. Az állami pénzből működő szervezet feladata, hogy meggyőzze az embereket, hogy április 12-én menjenek el szavazni, és igennel válaszoljanak arra a kérdésre, hogy Magyarország az EU tagja legyen-e. Somody Imre, az alapítvány alelnöke szerint az utolsó napokban arra kell emlékeztetni az embereket, hogy a népszavazás ügydöntő lesz, és ezért minél többeknek kellene elmenni szavazni.
Hétvégén roadshow veszi kezdetét: hat kamionnal mozgó színpad járja végig a 19 megye székhelyét, hogy zenés programokkal népszerűsítsék a szavazást. Április 9-én, a Budapest Sportarénában lesz a kulturális műsorok csúcspontja, ahol Európa Gála címmel 500 művész lép fel: lesz klasszikus-, nép- és könnyűzene is. A belépés ingyenes, de helyet előre kell foglalni telefonon, a 181-es EU-infovonalon. Április 12-én, urnazárás után a Millenáris Parkban Egy választás éjszakája címmel lesznek hajnalig tartó programok. Videotelefonon, kivetítve fog üzenni az ott összegyűlteknek Romano Prodi, az Európai Bizottság elnöke is.
Az EUKK elégedett eddigi munkájával. A magyarországi települések negyedében szerveztek vagy szerveznek programot, összesen egymillió ember részvételével. Igaz, ebből az egymillióból mintegy négyszázezer a Budapesten ideiglenesen felépített Dunán átvezető pontonhidat nézte meg, az úgynevezett Európa-hidat. A közel ezer rendezvény mellett most is folyik a reklámkampány az unió mellett, plakátokon és a sajtóban is.
Az EUKK vezetői csalódottak, mert az ellentétes világot képviselő hírességekre épülő kampányukba politikusokat nem tudtak bevonni, azonban örülnek, hogy a rendszerváltás óta beiktatott miniszterelnökök ott lesznek a csatlakozási szerződés athéni aláírásakor.
Egy március 28-i felmérés szerint az emberek 58 százalékának tetszettek a közalapítvány reklámjai, és csak 11 százalék mondta, hogy kifejezetten rossz a kampány. A korábbi felmérésekhez képest nőtt azoknak a száma, akiket meggyőzött a csatlakozás előnyeiről a kampány.