Április elején készült az a felmérés, amelyet a Synovate, a világ tíz legnagyobb marketingkutató cégének egyike végzett Hongkongban. A piackutató cég azt vizsgálta, a SARS-járvány mennyire befolyásolta a helyi lakosság szokásait. A felmérés eredményeit a társaság magyarországi irodája bocsátotta az [origo] rendelkezésére.
A felmérés eredményei szerint a járvány kitörése óta a hongkongiak 85 százaléka viselt már egészségügyi maszkot arcán. A legkevesebben a 15-19 éves korosztály képviselői használják ezt a védőeszközt (68%). A járvány első hetében a hongkongiak alig 5 százaléka tett az arca elé maszkot, de az arány a betegség terjedésével egyre nőtt. A kutatást megelőző héten már a lakosok 47 százaléka hordta a védőeszközt.
Az emberek főleg a tömegközlekedési eszközökön viselnek maszkot (95 százalék), az utcán, vagy épületek liftjeiben 80 százalékuk hordja. Kevesen vannak olyanok, akik otthon sem válnak meg tőle, de a lakosság több mint fele magán tartja a maszkot az iskolában és munkahelyen is. A védőeszközt a lakosok 16 százaléka naponta egyszer, 18 százalékuk pedig többször is cseréli. Átlagban naponta 1,2 új maszkot vesznek az emberek.
A hongkongiak a járvány kitörése óta sokkal gyakrabban mosnak kezet - főleg a nők. Ők 9,4-szer gyakrabban nyúlnak a szappanhoz, míg a férfiak 7,9-szer gyakrabban, mint a járvány kitörése előtt. A lakosság 86 százaléka általában gyakrabban mos kezet, amióta elterjedt a SARS. Itt is a nők vezetnek (91 százalék), a férfiak előtt (80 százalék).
A szakképzett munkaerő, a menedzserek, az igazgatók és a cég-tulajdonosok körében jóval kevesebb a maszkot viselők aránya, igaz ők gyakrabban mosnak kezet a többieknél. A felmérés készítőinek következtetése szerint szakmai tekintélyüket féltik.