Vasárnap reggel röviddel nyolc óra előtt helyreállt az áramszolgáltatás Olaszország legfontosabb északi vidékein, köztük Milánó és Torinó térségében. Az olasz közszolgálati televízió, a RAI értesülése szerint Venezia és Friuli tartományban még korábban sikerült biztosítani az elektromos ellátást. Rómában negyed 11 után kezdték folyamatosan visszakapcsolni a kerületeket.
Az olasz polgári védelem vezetője, Guido Bertolaso közölte, hogy "a helyzetet sikerült teljes ellenőrzés alatt tartani", és nincs értesülése sem halálos, sem sebesült áldozatról az áramszünet miatt. A hozzá befutó információk alapján azt feltételezi - mondta a RAI-nak -, hogy vasárnap, a délutáni órákra egész Olaszországban sikerül helyreállítani az áramellátást.
Az Olaszország szinte egész területét sújtó áramszünet hajnali fél négykor alakult ki. Egyedül Szardínia szigetét nem érintette az áramkimaradás. A hatóságok feltételezése szerint az áramkimaradást a Franciaországból érkező távvezetékek hibája okozhatta - jelentette a BBC. Francia részről megerősítették, hogy a viharos időjárás miatt voltak zavarok az áramellátásban, de azt tagadták, hogy ez okozta volna az egész Olaszországra kiterjedő áramszünetet. A két ország között hosszú ideje fennáll egy egyezség, amelynek keretében az áramszolgáltatás csúcsidőszakaiban kisegítik egymást.
Az MTI jelentése szerint az áramszünet Rómában okozta a legsúlyosabb zavarokat. Az olasz fővárosban ugyanis szombat éjszaka fehér éjszakát ünnepeltek, ingyen látogathatók voltak, nyitva tartottak éjszaka is a múzeumok, a város számos pontján színházi események, fesztiválok voltak, sokan voltak vasárnapra virradóra a főváros utcáin, illetve épületeiben. Ennek nyomán nagyon sokan rekedtek liftekben, parkolóházakban, de különösebb szerencsétlenség nem történt.
A BBC jelentése szerint mintegy 110 vonat kényszerült megállásra az áramkimaradás által sújtott területeken. A hatóságok arra kérték a lakosságot, hogy csak végszükség esetén használják telefonjaikat, és ha lehet, akkor ne üljenek autóba. A jelzőlámpák a kereszteződésekben nem működnek, emellett a tankolással is gondok akadhatnak.
Az olasz vonatok gyakorlatilag leálltak, a római Termini pályaudvaron tumultuózus jelenetek játszódtak le. Ugyanakkor a fiumicinói repülőtér tartalék áramforrásokra átkapcsolva egész éjszaka fogadta a járatokat - noha csak az egyik kifutópályát tudták megvilágítani -, de némi akadozás azért itt is volt.
A reggeli Malév járat 40 perces késéssel indult már Budapestről, de az MTI tudósítójának a repülőtéren elmondták, hogy visszafelé indulva a gép sokat behoz a késéséből. Így a magyar utasok - köztük Hiller István kulturális miniszter - csak kisebb várakozásra kényszerültek. A jegykezelés a hagyományos módszerrel folyt - álltak a számítógépek -, s a biztonsági ellenőrzésnél is komoly sorok alakultak ki, nem is szólva arról, hogy a hatalmas légi kikötőben a mozgójárdák és -lépcsők, valamint a liftek is használhatatlanok voltak.
Az áramszünet veszélyéről már a rendkívül forró nyár óta beszélnek Olaszországban, akkor a légkondicionálók mértéktelen üzemeltetése fenyegette vészhelyzettel az importra szoruló olasz áramszolgáltató hálózatot. A túlterheltség miatt az őszre ugyancsak jeleztek áramhiányokat, egyes körzetek automatikus kikapcsolását is kilátásba helyezték, de az óvintézkedéseket elhatározók azért nem számítottak országos méretű sötétségre. Sokan terrorcselekményre gyanakodtak az olasz rádióállomások híradásai szerint, de a hatóságok határozottan cáfolták ennek lehetőségét.