Olivier Metzner ügyvéd elmondta, hogy Christophe Régnard vizsgálóbíró a légitársasággal mint jogi személlyel szemben indította meg az eljárást, s az ügy várhatóan elhúzódik. Metzner hangsúlyozta, hogy álláspontjuk szerint a Continental Airlines nem felelős a 113 emberéletet követelő tragédiáért.
Ez az első ilyen eljárás az ügyben, az illetékesek eddig a szakértői vélemények beszerzésére és tanúk kihallgatására szorítkoztak csupán. A francia igazságszolgálatásban az ilyen vizsgálatok rendszerint az első lépést jelentik a hivatalos vádemelés irányában.
Az Air France francia légitársaság Concorde típusú szuperszónikus utasszállító gépe 2000. július 25-én, a Charles de Gaulle párizsi repülőtérről való felszállása után két perccel kigyulladt és egy szállodára zuhant. A fedélzeten tartózkodó 109 ember, illetve a földön tartózkodó 4 másik személy életét vesztette.
A baleset körülményeinek vizsgálatakor kiderült: a Concorde felszállása előtt a Continental Airlines egyik gépéről a felszállópályára esett egy fémalkatrész, amely kilyukasztotta a Concorde gumikerekét; a széthulló gumidarabok azután kilyukasztották a francia gép üzemanyagtartályát, ami pedig a gép kigyulladásához vezetett. A leesett fémalkatrész - a vizsgálóbíró szerint az előírásokkal ellentétben - nem alumíniumból, hanem titánból készült. A vizsgálat mindazonáltal megállapította azt is, hogy a Concorde kerozintartályait nem védték kellőképpen.