Az egész Európai Unióra kiterjedő, maximum 90 kilométer per órás sebességkorlátozásról szóló javaslatot a Nemzetközi Energia Ügynökség találta ki az egyre emelkedő olajárakra hivatkozva. "Személy szerint támogatom az ötletet" - nyilatkozta a Die Weltnek Andris Piebalgs eneriaügyi biztos, miután az energiaügynökség előállt az ötlettel. Hozzátette: "Németországban például helyenként 200 kilométer per órás sebességgel száguldoznak az autópályákon, és ezzel természetesen rengeteg benzin fogy".
Az energiaügyi biztos ugyanakkor nem illetékes a kérdésben, így a bizottság elé nem tudja benyújtani a javaslatot, de azt szeretné, ha azt az EU különböző fórumain megvitatnák. A Nemzetközi Energia Ügynökség azt követően állt elő az ötlettel, hogy a héten ismét rekordárat ért el az olaj, és egyesek szerint a világ "olaj-sokkal" néz szembe, amit csak az árak folyamatos növekedésével lehetne kivédeni. Ha bevezetnék a drasztikus sebességkorlátozást, a szervezet szerint sokkal kevesebb benzin fogyna, ami azon túl, hogy olajat lehet vele megspórolni, a zajszint és a környezetszennyezés csökkenését is eredményezné.
A tagországok hevesen ellenzik az ötletet, közülük is elsősorban Németország. Németország ugyanis az egyik azon kevés EU-tagországok közül, ahol nincs általános sebességkorlátozás - írta az EUobserver. Tavaly több német politikus is felvetette, hogy szükség lenne sebességkorlátozás bevezetésére, ám a kormány az utolsó pillanatban végül elállt a szándékától. Az EU német politikusai szerint a 90 kilométeres limit "érzelmi sokkot" okozna a németek számára. A legtöbb uniós tagországban 110-130 kilométeres sebességhatárokat szabnak az autópályákon.