A televíziós beszámolók szerint a Boeing 707-es típusú repülőnek nem nyílt ki a futóműve, és a kemény landolás következtében - a gép orr-része és szárnya a betonpályának ütközött - a repülő lángokba borult. Más jelentések szerint a repülő egyik kereke kidurrant földet éréskor, majd az egyik hajtómű kigyulladt és lángba borította a géptest farokrészét.
A pilóták nem tudták megállítani a repülőt a leszállópálya végéig, ahol egy folyó húzódik. A repülő belecsúszott a folyóba és a géptörzs egy része belemerült a vízbe. A helyzetet súlyosbította, hogy a vészkijáratoknál nem nyíltak ki a csúszdák, így a menekülő utasok kénytelen voltak beleugrani a folyóba.
A repülőgép 157 utassal, köztük nyolc gyermekkel és 16 főnyi személyzettel a fedélzetén a Perzsa-öbölben fekvő Kis üdülőszigetéről érkezett a fővárosba. A menekülő utasok közül többen kar- vagy lábcsonttörést szenvedtek, őket kórházba szállították. Egy nyolcéves kisfiú meghalt, őt elragadta a folyó.
A Saha Airlines az iráni hadsereg üzleti vállalkozásaként is működő légitársaság. A légitársaság vezetője korábban azt mondta a tévében, az első jelek arra utalnak, hogy földet éréskor a repülőgép egy kátyúba hajtott. Az első jelentések még ötven halottról szóltak, de nem sokkal később módosították az adatokat.
Az iráni repülőgépflotta nagyon öreg, a repülők nagy részét még az 1979-es iszlám forradalom előtt vásárolták az amerikai Boeing cégtől. Az Iránt sújtó amerikai szankciók miatt Teherán több mint tíz éve nem vásárolhat nyugati gyártmányú repülőgépet (Boeinget vagy Airbust), illetve alkatrészeket.
Teherán jelenlegi, az 50-es években épített repülőtere korszerűtlen, gyatrán felszerelt és rendkívül elhasználódott. A tervek szerint a főváros új nemzetközi repülőterét április 30-án nyitják meg újra. A Homeini ajatollahról elnevezett új légikikötőt harminc évig építették, és tavaly május 8-án már felavatták, de egy járat fogadása után be is zárták.