A 2002. július 2-ra virradó éjszaka - amikor Nielsen is szolgálatban volt - az oroszországi baskír légitársaság charterjárata összeütközött egy teherszállító repülőgéppel a dél-németországi Boden-tó felett, aminek következtében 71 ember, többségében orosz állampolgárságú iskolásgyermek vesztette életét. A tragédiát az okozta, hogy a repülésirányító a két repülő ütközésének elkerülése végett - emelkedés helyett - tévesen ereszkedésre utasította az utasszállítót. A chartergép ily módon egy magasságba került a teherszállítóval, amely saját ütközésmegelőző automatikájának engedelmeskedve szintén ereszkedést hajtott végre.
A vád eredetileg 12 éves szabadságvesztés kiszabását indítványozta, de az ügyész egyelőre még nem döntött, hogy fellebbez-e az ítélet ellen, akárcsak a védelem, amely azonban rendkívül súlyosnak minősítette a büntetést, mert maximum három év kiszabását tekintette volna elfogadhatónak. Kalojevnek egyébként beszámítják az előzetes letartóztatásban eltöltött hatszáz napot, s ha az ítélet jogerőre emelkedik, akkor a védelem kérni fogja, hogy hazájában tölthesse le az előre megfontolt emberölésért reá kiszabott büntetést.