Egy személyvonat és egy tehervonat ütközött össze frontálisan a Kairótól mintegy 30 kilométerre északra fekvő Sibín-el-Kanatir város közelében. Mindkét mozdonyvezető és három utas meghalt, a sérültek pedig túlnyomó többségükben a személyvonat utasai közül kerültek ki. A személyvonat első kocsija kisiklott az ütközés erejétől.
A két vonat ugyanazon a sínpáron egymással szemben közlekedett. Hivatalosan még nem közölték a baleset okát, de egy neve elhallgatását kérő biztonsági tisztviselő azt mondta, hogy a legközelebbi állomás forgalomirányítási és ellenőrző rendszerének hibája idézte elő a katasztrófát.
Két héttel ezelőtt, augusztus 21-én szinte ugyanezen a helyszínen történt végzetes baleset, amely az utóbbi négy év legsúlyosabb vasúti katasztrófája volt Egyiptomban. A Kairótól mintegy 30 kilométerre északra fekvő Kaljúb város állomásán egy személyvonat belerohant egy várakozó személyvonatba. A balesetben 58-an haltak meg, 144-en pedig megsérültek.
A hatóságok még mindig vizsgálják a kaljúbi szerencsétlenség okait, de a súlyos baleset óriási felháborodást váltott ki a közvéleményben. A közlekedési és szállítási infrastruktúra rossz állapotát a bírálók szerint tovább súlyosbítja a kormány elnéző magatartása, amely nem nagyon ösztönöz a biztonsági előírások betartására.
Az egyiptomi közlekedési miniszter elismerte, hogy az alulfinanszírozott vasúti rendszer komoly átalakításra szorul. A kormány 860 millió dollárt hagyott jóvá a vasúti infrastruktúra fejlesztésére, további 600 millió dollárt pedig kölcsön formájában biztosít a szektor szükségleteinek fedezésére.
Egyiptomban minden évben történnek súlyos vasúti balesetek, amelyeket általában a nem megfelelően karbantartott felszerelések számlájára írnak. 2002 februárjában 363 ember vesztette életét, amikor tűz ütött ki egy szerelvényen és a lángok hét kocsit elemésztettek.