A szerencsétlenség péntek éjjel történt az északnyugat-angliai Cumbria grófságban, ahol kisiklott a Virgin Trains vasúttársaság Londonból Glasgow-ba tartó, 150 kilométeres sebességgel haladó szerelvénye. A balesetben egy 84 éves női utas meghalt, több tucatnyian megsérültek, köztük többen életveszélyesen. A mozdonyvezető is a súlyos sérültek között van: neki az egyik nyakcsigolyája tört el.
A baleseti vizsgálók első, hétfői jelentése szerint a kisiklás helyszínén működő váltó nyomtávtartó rúdjai közül az egyik nem volt rendesen a helyén, egy másiknak a rögzítőelemei hiányoztak, további kettő pedig törött volt. A jelentés szerint a nyomtávtartók egyike sem volt megfelelő állapotban. Ez azt jelenti, hogy a váltó működése során elmozduló sínpárok nyomtávja eltérhetett az előírásostól, ami miatt a szerelvény kerekei leugrottak sínekről. A jelentés arra utaló bizonyítékokat is feltárt, hogy a váltóberendezés legutóbbi előirányzott ellenőrző karbantartását valamiért nem végezték el.
A brit vasúti pályahálózatot működtető cég, a Network Rail igazgatója hétfő esti nyilatkozatában bocsánatot kért a szerencsétlenség miatt, közölte ugyanakkor: nem mond le, mert "nem most van itt az ideje a felelősségtől való meghátrálásnak".
A baleset Sir Richard Branson nagyvállalkozó Virgin Trains nevű vonattársaságának szerelvényét érte, amely a londoni Euston pályaudvarról a skóciai Glasgow-ba tartott péntek éjjel. A társaság része a Branson által kiépített Virgin vállalatbirodalomnak, amely a repüléstől a lemezforgalmazáson át a vasúti, pénzügyi, internet-, mobiltelefon- és médiaszolgáltatásokig szinte minden területen jelen van.
A szerencsétlenül járt szerelvény mind a kilenc kocsija kisiklott, és több közülük leborult a 12 méter magas vasúti töltés tövébe. A mozdony a töltés aljában, a menetiránnyal szembefordulva állt meg. A kisiklott vonat több száz méteres szakaszon feltépte a vágányokat és talpfákat; a Londonból Skóciába vezető fő nyugati vasútvonalon legalább két hétig állni fog a forgalom. A műszaki mentőalakulatok hétfőn ideiglenes út építését kezdték meg a töltés és a legközelebbi országút között, hogy a szerelvény kocsijait elszállító különleges vontatók egyáltalán a helyszínre tudjanak jutni.