Nagyságrendekkel több az Obama-szuvenír, mint a McCain-relikvia az elnökválasztásra készülő Egyesült Államokban.
A Barack Obamát népszerűsítő termékből csak az interneten 2,5 millió fajta kapható, míg John McCain-szuvenírből 750 ezres a kínálat. Az üzlet a pénzügyi válság ellenére jól megy, Washingtonban például nem messze a Fehér Háztól egy polit-szuvenír szaküzlet előtt mindennap hosszú sorok kígyóznak, az üzletvezető szerint ekkora kereslet még egy elnökválasztás idején sem volt.
A kínálat meglehetősen szerteágazó: van például trikó "Fogadj szót a mamának, add a voksod Obamának" (Always Listen to Your Mama, Go Vote for Obama) felirattal, bögrék, hűtőmágnesek, kitűzők, tollak, és kutyanyakörv, amelyen az áll, hogy "Obamának ugatok" (Bark for Obama). A legnagyobb sláger a Sarah Palin arcképével díszített óvszer és az apró műanyagbaba hatalmas, bólogatós Obama- vagy McCain-fejjel. A bólogató figurák darabja 19,99 dollárba (kb. 4000 forint) kerül.
A bevétel egy része az elnökjelöltek kampánykasszájába vándorol. Obama nemrég saját online kampány-divatáruházat is nyitott a hivatalos honlapján. A neve Runway to Change (Kifutó a változás felé), a ruhák és a kiegészítők pedig neves tervezők - például Diane von Fürstenberg, Vera Wang és Tracy Reese - munkái, így az árak is borsosak, egy női felső például 70 dollárnál (kb. 13 500 forint) kezdődik.
Az eladási statisztikák szerint a demokrata párti jelölt vezet. Az egyik legnagyobb online ajándéktárgy-áruház, a CafePress.com adatai szerint a politikai jellegű termékek osztályán az utóbbi hét napon a forgalom 47 százalékát az Obama-szuvenírok tették ki, míg a McCain-relikviák csak a 21 százalékot érték el. A harmadik helyen 18 százalékkal Sarah Palin republikánus alelnökjelölt áll, a negyedik alig 9 százalékkal Joe Biden, a demokrata alelnökjelölt.