Franciaroszágban 1142. éttermének megnyitásával ünnepli jelenlétének harmincadik évfordulóját a McDonald's - az étterem pedig a világ leglátogatottabb múzeumában, a Louvre-ban fog megnyílni. Az óriásvállalat terve komoly felzúdulást váltott ki francia gasztronómiai és képzőművészeti körökben is - írja a brit Telegraph.
"A McDonald's olyan fogyasztásközpontúságot és olyan gyenge minőségű gasztronómiát jelent és olyan kellemetlen szagokkal jár, ami egyáltalán nem való egy múzeumba" - mondta a Telegraphnak a Louvre egyik művészettörténésze. A Louvreban hamarosan új termet építenek a jegypénztáraknak, éppen a hamarosan megnyitó McDonald's mellé. "Ha ez megtörténik, az első dolog, amit emberek érkezéskor látni fognak, egy nagy aranyszínű M-betű lesz" - mondta a múzeum művészettörténésze.
"Henry Loyrette-nek, a múzeum igazgatójának egy szavába került volna, hogy ne tolják a sültkrumlit Mona Lisa orra alá, mégsem tett semmit" - írja a múzeum látogatóinak "tájékoztatását és védelmét" vállaló Louvre Pur Tous honlap. A Louvre vezetése hivatalosan azt mondta, a McDonald's megjelenése csak színesíti a kínálatot, a világ minden részének ételeit lehet kapni a múzeumban, így helye van az amerikai gasztronómiának is. Szerintük a McDonald's étterem olyan színvonalú lesz majd, ami megfelel a Louvre arculatának.
Ha az utolsó pillanatban mégsem nyílna meg a gyorsétterem, a McDonald's-nak Franciaországban már akkor is nyert ügye van - írja a Telegraph. Franciaország a vállalat legnagyobb piaca az Egyesült Államokon kívül, és miközben a hagyományos bisztrók és kiséttermek forgalma zuhan, a McDonald's tavaly 450 millió vendéget szolgált ki, ami 11 százalékos növekedés az előző évhez képest.