A BP olajtársaság mérnökei tévesen értékelték a mélytengeri furat nyomástesztjeinek eredményeit, amelyek az olajkitermeléssel járó kísérő gázok hirtelen kilökődésének veszélyéről tanúskodtak - erre utal a BP belső jelentése, amely a Mexikói-öbölben április 20-án történt baleset okaival foglalkozik. A Bloomberg hírügynökség által vasárnap idézett, egyelőre nem nyilvános, 200 oldalas jelentés szerint a téves következtetések levonása után tengervízzel kezdték el lecserélni az olajnál és a gáznál is nehezebb fúrófolyadékot, a tengervíz viszont túl könnyűnek bizonyult ahhoz, hogy megakadályozza a kísérő gáz feltörését a fúrószálon keresztül az olajfúró platformhoz, ahol a gyúlékony gáz hatalmas robbanást okozott.
A BP olajtársaság tulajdonában lévő Deepwater Horizon olajfúróplatform április 20-án robbant fel, ezután kezdett ömleni az olaj. A robbanásban meghalt 11 ember, több mint 170-en megsérültek, és a kútból pedig napi 60 ezer hordó (9,5 millió liter), összesen 4,9 millió hordó nyersolaj folyt ki az öböl vizébe. Három hónap alatt több mint 4 millió hordó olaj került a vízbe.
A brit olajtársaság a következő napokban teszi közzé hivatalosan a jelentésben szereplő megállapításokat. A katasztrófa okainak kivizsgálása néhány nappal a baleset után kezdődött meg - közölte a Bloomberget informáló, a jelentést ismerő forrás, aki szerint a jelentés megállapítja, hogy a BP legalább részben felelős az amerikai partoktól 65 kilométerre, 1,5 kilométeres mélységben a tengerszint alatt történt olajszivárgásért.
A Bloomberg szerette volna megkérdezni a BP amerikai sajtóreferensét, Scott Deant, de ő a hírügynökség szerint nem volt elérhető a munkaidőn kívüli megkeresésükkor.