Helyi idő szerint csütörtök reggel partot ért San Diegóban a tengeren 3 napja motor nélkül hányódó amerikai luxus óceánjáró, a Carnival Splendor. A 4500 embert szállító hajót 310 kilométeren át vontatták vissza kisebb vontatóhajók a mexikói partoktól az Egyesült Államok vizeire, a mentőakció alatt az utasoknak áram, meleg étel és légkondicionálás nélkül kellett tűrniük a megpróbáltatásokat - írja a New York Times.
A kaliforniai Long Beachről egy hetes mexikói luxusútra tartó, a Titanicnál kétszer nagyobb hajó hétfőn robbant le a Csendes-óceánon, miután tűz ütött ki a motorházában (erről itt olvashat részletesen). A hajó mentésére az Egyesült Államok haditengerészete még egy repülőgép-hordozó anyahajót is küldött. Az elromlott hajót San Diegóban javítják meg, és a helyi parti őrség vizsgálatot indít a tűz okának tisztázására is.
A hajón a motor leégése után elment az áram és a melegvíz-szolgáltatás, nem működtek az úszómedencék tisztítóberendezései és a vécék egy része sem. A hajón nem volt világítás, az utasok többsége pedig a mentőakció során kártyázással vagy csoportos énekléssel volt kénytelen elütni az időt.
Mivel a hajó konyhája sem működött, a visszaúton az utasok több órás sorbaállással jutottak csak hideg élelemhez, napokig rákkonzerven éltek. Mivel nem működtek a hűtők sem, sokan meleg joghurtot és meleg tejet ittak a hajón - mondta az ABC televízió Jó reggelt Amerika című műsorában egy utas, Joey Noriega. "Minden bűzlik, mintha megromlott volna. Undorító. Az ember fél bármit is megenni, mert ami maradt, azt már mindenki megfogdosta és otthagyta" - mondta az utas.
A hajó utazási igazgatója, John Heald egy blogbejegyzésében azt írta, hogy néhány utas valóban "pokoli útnak" élte meg a történteket, a többség azonban "felnőtt a nehéz körülmények nyilvánvaló kihívásaihoz". A hajótársaság az utasoknak felajánlotta, hogy teljes egészében visszatéríti az utazás díját, illetve hogy egy másik hajóútra válthatja a mostanit.
A társaság vezetői közölték: nincs okuk feltételezni, hogy más hajóik is veszélyben lennének a baleset miatt. "Sosem történt a hajóinkon semmi hasonló, úgyhogy nem gondoljuk, hogy máshol is előfordulhat ilyen probléma" -mondta Gerry Cahill, a Carnival Cruise Lines vezérigazgatója.