Tízezer internetező dönthet arról, milyen növényeket termesszenek, illetve milyen állatokat neveljenek egy brit farmon. Ennek ára egy regisztráció, valamint évi harminc font. A Wimpole Home Farm közösségi működtetése a National Trust nevű, non-profit, a kormánytól független civil szervezet kezdeményezése. Fő céljuk, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, miként kerül tányérjukra az étel - írja a BBC. A farmon ritka fajtájú juhokat, szarvasmarhát, baromfit, lovat és kecskét tenyésztenek, húst dolgoznak fel, búzát és repcét termesztenek majd.
Az ötletet részben a Facebook közösségi portálon található Farmville-játék inspirálta, de Nagy-Britanniában már működik hasonló elven egy futball klub is: ott szintén az interneten dönthetnek a felhasználók a csapatot érintő ügyekről. A felhasználók évente 12 fontos döntést hozhatnak majd, havonta egyet. A TheMyFarm internetes oldalon lesznek videók, de a felhasználók találnak majd élőképet sugárzó webkamerát, illetve különböző információkat a gazdálkodásról.
"Mindez azért van, hogy újra közel hozzuk az embereket a mezőgazdasághoz, megadjuk nekik az esélyt, hogy részesei legyenek a gazdálkodói közösségnek és a farmon zajló életnek, hogy még inkább megértsék: hogyan kerül az étel, amit megesznek, a bevásárló kosarukba" - mondta a fő kezdeményező, Fiona Reynolds. Szerinte azzal, hogy befolyásolhatják a farmon zajló munkát, a felhasználók elkezdik megérteni a döntéseik hatását és eredményeit. "A MyFarm az igazi Farmville: valódi gazdálkodói döntések, valódi következményekkel" - fogalmazott a farm menedzsere.