A Costa Concordia január 13-án ütközött zátonynak Olaszország nyugati partjainál, nem messze Giglio szigetétől. Léket kapott, és a sekély vízben az oldalára dőlt. A balesetben 32-en életüket vesztették, köztük egy zenészként a hajón dolgozó magyar. Két áldozat holttestét még mindig nem találták meg. A fedélzeten mintegy 60 országból összesen 4229 ember - közülük 3200 turista - tartózkodott.
A 114 500 tonnás óceánjárót a tervek szerint egy víz alatt megépítendő platformra fogják darukkal ráemelni, majd miután levegővel teli bóják segítségével biztosították a felszínen maradását, egy egyelőre meg nem nevezett olaszországi kikötőbe vontatják, és szétszerelik - vázolta a folyamatot a Guardian brit napilap internetes oldalán megjelent cikk.
Az írás idézi a feladattal megbízott, vízi járművek mentésére szakosodott amerikai cég, a Titan Salvage vezetőjét, Richard Habib kapitányt, aki szerint mindez "nem lehetetlen, de precedens nélküli". Ekkora hajót ugyanis még nem vetettek alá ilyen eljárásnak, a Titan Salvage praxisában is 35 ezer tonnás volt a legnagyobb.
A munkálatok napokon belül kezdődnek, de valószínűleg csak 2013 elejére fejeződnek be. A teljes költség a Costa Concordiát üzemeltető társaság, a Costa Crociere szerint elérheti akár a 300 millió dollárt is (70 milliárd forint).
A hajó kiemelése közben azt is figyelni fogják, hogy nem szivárog-e belőle valamilyen szennyező anyag a tengerbe (az üzemanyagtartályokat már korábban kiürítették). Az elszállítás után pedig leszerelik a hatalmas platformot a tengerfenékről, és újratelepítik a tengeri növényzetet.