Kiaknázatlan területre bukkantak Dél-Koreában a kozmetikai cégek: a válság ellenére dinamikusan növekednek a férfiaknak szóló bőrápoló és sminktermékek eladásai.
Dél-Koreában - derül ki a BBC írásából - férfinak lenni kemény dolog. A konfuciánus kultúrában a kétéves kötelező katonai szolgálatnak köszönhetően megőrződtek és alig változnak a nemi szerepek. Egy koreai férfi sokat iszik, sokat dolgozik, bármikor kész harcolni a hazájáért, és egyáltalán, nagyon macsó típus.
Ezzel látszólag egyáltalán nem fér össze a férfiaknak szóló kozmetikai cikkek egyre növekvő sikere. Férfi bőrápoló termékekből Dél-Koreában 10 százalékkal többet adtak el tavaly, mint a megelőző évben. Az Amore Pacific, az ország legnagyobb kozmetikaicikk-gyártója ennél is magasabbra, 14 százalékosra becsüli a piac bővülését, ami így már évi mintegy 900 millió dollárra rúg. A cég becslése szerint a fiatal férfiak húsz százaléka használ legalább alkalmanként valamilyen alapozót vagy ahhoz hasonló terméket.
Psynak is fontos, hogy jól nézzen ki a bőre
A BBC megszólaltat egy 26 éves, menedzsernek tanuló fiatal férfit, Ju-dzsint. Ju-dzsin mindennap használja a BB krémnek nevezett, az alapozóhoz nagyon hasonló hatású, bőrtónusjavító készítményt, és további ötféle bőrápoló szert, köztük arctisztítót, öregedésgátló krémet és szemránckrémet is. "Nagyon pattanásos voltam korábban, és a BB krémtől sokkal jobban kezdtem kinézni, amit már többen észrevettek" - mondta a férfi. A BB krémet eredetileg a plasztikai műtéten átesett páciensek számra fejlesztették ki azzal a céllal, hogy takarják vele a gyógyulófélben levő sebhelyeket. Azóta viszont a bőrszínű krém nők és férfiak számára is széles körben elérhető termékké vált, és az alapozóhoz hasonlóan egyenletesebbé teszi a bőrt.
Ju-dzsin BB krémjét praktikus, napvédőt is tartalmazó krémként hirdetik, azt nem említik meg, hogy gyakorlatilag sminkről van szó. "Akkor kezdtem el használni, amikor még a seregben voltam, mert napvédőnek is jó, és a katonák sokat vannak a szabad ég alatt, a tűző napon" - magyarázta a férfi, hozzátéve, hogy szerinte nagyon sok dél-koreai férfi éppen a katonaság ideje alatt kezd el rendszeresen használni ilyen termékeket.
A BBC riportja szerint az, hogy a férfiak is sminkelnek, nem feltétlenül van ellentétben a macsó kultúrával, sőt. Az Amore Pacific egyik munkatársa szerint Dél-Koreában a férfiak is úgy fogják fel, ahogy egy ismert reklámszöveg: "a külsőd a stratégiád része". A folyamatos és kiélezett versenyhelyzet, ami jelenleg Dél-Korea munkaerőpiacát jellemzi, megköveteli az ápoltságot azoktól, akik előre akarnak jutni.
Az ápoltság még a seregben is fontos, erre a legjobb példa az az arcfesték, amivel a katonák terepszínűre festik az arcukat. A közelmúltban jelent meg és nagy népszerűségre tett szert egy olyan, három khaki árnyalatot tartalmazó arcfesték, amely a katonaság által biztosított festékeknél kíméletesebb a férfibőrhöz.