A Bild am Sonntag című vasárnapi lap beszámolója szerint a több hónapig tartó ellenőrzés során a csempézési hibáktól a 60 kilométer hosszúságú hűtővezeték-rendszer szigetelésének elmulasztásáig valamennyi problémát összegyűjtötték, majd a súlyosság alapján rangsort állítottak össze. A hibakatalógus "biztosítja a beruházás teljes átláthatóságát" - mondta a lapnak Rainer Bomba, a közlekedési és építésügyi minisztérium államtitkára.
A munkálatokat ezentúl a lista alapján folytatják a 280 ezer négyzetméteres terminálon és a kapcsolódó létesítményeken. "Nem csupán dokumentáljuk a kudarcot, hanem egymás után kijavítjuk a hibákat" - mondta az államtitkár.
A Willy Brandt nemzetközi repülőtér a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb szabású beruházás. A csaknem 2000 labdarúgó pálya nagyságú területet elfoglaló repülőtér az észak-európai térség legnagyobb légiközlekedési csomópontja lesz. Kivitelezése 2006-ban kezdődött, a forgalom megindítását eredetileg 2011-re ütemezték. A sorozatos tervezési és kivitelezési problémák miatt a költségek csaknem megduplázódtak az első költségvetésben szereplő 2,4 milliárd euróhoz képest. Legutóbb 2013 őszére tervezték az átadást, jelenleg nincs is kijelölt dátum a közlekedés megindítására. Szakértők szerint legkorábban 2014 közepén indulhat el a légiforgalom az új berlini repülőtéren.