Megkezdte működését a legnagyobb arab médialánc, az Al-Dzsazíra amerikai leányvállalata. A katari tulajdonosok szerint a cég forrásai gyakorlatilag korlátlanok, így nagy reményekkel vágnak bele az hírszolgáltatásba az Egyesült Államokban.
Hogy az Al-Dzsazíra az amerikai médiapiacra lépne, idén január óta nyilvánvaló, ekkor vették meg 500 millió dollárért (nagyjából 112,5 milliárd forint) a kis amerikai kábeltévét, a Current TV-t, melynek helyén ma megkezdték a sugárzást.
A New York-i központ mellett 11 regionális irodával elinduló Al Jazeera America olyan hírekkel foglalkozna, amelyeket nagy vetélytársai, a CNN az NBC vagy a FoxNews nem helyeznek előtérbe – idézi a Le Monde internetes kiadása Ehab Al-Shihabit, a katari médiaóriás igazgatóját, aki arra is kitért, hogy csatornájuk az amerikai piacon az elfogulatlanságot is szeretné megtestesíteni.
További előny lehet, hogy az Al-Dzsazírán egyelőre jóval kevesebb reklám lesz, mint az amerikai adókon. A csatorna óránként 6 perc reklámmal tervez, miközben vetélytársainál ez a szám 15-20 perc is lehet.
A legfontosabb feladat, hogy a kábelszolgáltatókkal és a nézőkkel megszerettessék a csatornát, ez pedig nem lesz könnyű, mert az Egyesült Államokban az Al-Dzsazíra sokakban továbbra is komoly ellenérzéseket kelt, a terrorizmussal hozzák összefüggésbe.