A műveletben két hajó vesz részt. Az egyik az ausztrál haditengerészet Ocean Shield nevű hadihajója, amely az amerikai haditengerészet hangradarját vontatja. A brit haditengerészet HMS Echo nevű hajója pedig – fedélzetén víz alatti kutatásra alkalmas műszerrel – 240 kilométer hosszan cirkál az Indiai-óceán eldugott déli részén a fekete dobozok után kutatva, amelyeknek várhatóan néhány nap múlva merül le az akkumulátoruk.
Az adatrögzítő berendezések hangjeleit a hajókon lévő berendezések képesek észlelni, az akkumulátorról üzemelő fekete dobozok a baleset után 30 nappal beszüntetik a jeladást, így a kutatóknak kevés idejük maradt a megtalálásukra. Az adatgyűjtő berendezések és a roncs megtalálása ezután sem kizárt, de sokkal nehezebb.
Pénteken 14 repülőgép és kilenc hajó vett részt az óceán átvizsgálásában az ausztráliai Perth-től mintegy 1700 kilométernyire. A Malaysia Airlines Boeing 777-es típusú utasszállítója 239 emberrel a fedélzetén március 8-án tűnt el végleg a légiirányítók radarjáról, miközben Kuala Lumpurból Pekingbe tartott.