Volt idő, amikor Peaches Geldof halálhíre jóval kevésbé keltett volna meglepetést: nagyjából 22 éves koráig egy volt a bulvármédia kedvenc ifjú botrányhősei közül, mint Pete Doherty és Amy Winehouse, és hozzájuk hasonlóan zaklatott és hedonista életet élt, és kedvelt célpontja volt a lesifotósoknak. Ráadásul Dohertyvel és Winehouse-szal szemben Geldofot a családi háttere is gyakorlatilag erre az útra predesztinálta. Híres és gazdag szülők gyereke: a zenész Sir Bob Geldofot aligha kell bemutatni, míg édesanyja, Paula Yates tévés műsorvezető, aki azonban később elhagyta férjét Michael Hutchence-ért, az INXS énekeséért. Hutchence-szal közös gyermekük is született 1996-ban, ám egy évvel később az ausztrál rocksztárt holtan találták a szállodai szobájában, Sydneyben.
Yates alig három évvel élte túl Hutchence-t, 2000 szeptemberében heroin-túladagolásban meghalt. Peaches ekkor tizenegy éves volt, és az egész hátralévő életét végigkísérték az anyjával való párhuzamok: a drogok és a celeb életstílus egyfelől, de azok szerint, akik jól ismerték a családot, valójában az étkezési zavarok voltak a leginkább közösek kettőjükben. Yates súlyosan anorexiás volt, és Peaches is küzdött ezzel a betegséggel, csak úgy, mint a bulimiával; terhessége előtt, illetve az utolsó időszakban is ijesztően soványnak tűnt, és a halála lehetséges okai között is szerepel, hogy a szíve nem bírta a drasztikus diétákat, melyeket magára erőltetett.
Ekkorra Peaches már maga mögött hagyta a régi, botrányos korszakát. 2012 szeptemberében férjhez ment, született két kisfia, és már-már példaértékű megkomolyodásként beszéltek az életében bekövetkezett fordulatról. Peaches a családjával vidékre költözött, felelős anyaként jelent meg a médiában, és minden úgy nézett ki, happy end lesz a sokkal rosszabbul induló történetben, épp ezért döbbentette meg a közvéleményt a halála.
Bár utolsó újságcikkében azt írta, hogy a két kisfiának – Astala és Phaedra (utóbbi nem tévedés, valóban ezt a nevet kapta fiúként) – köszönhetően boldogabb, mint valaha, a halála óta ebben természetesen egyre többen kételkednek. A halála körülményeit vizsgáló rendőrök nem találtak semmilyen öngyilkosságra utaló jelet, sem búcsúlevelet, mint ahogy kábítószereket sem a házban, de ettől még korántsem volt minden rendben a családanya Peaches Geldof fejében.
Peaches Nagy-Britanniában rendkívül ismert volt, a bulvársajtó és a média állandó szereplője, de leginkább ott is csak socialite-ként hivatkoztak rá, amely magyarul nagyjából annyit tesz, főállású híresség. Ezt a kategóriát neki sem sikerült teljesen kinőnie, noha a két testvérével ellentétben ő már egészen fiatal korától kezdve törekedett rá, és anyjához hasonlóan őt is a showbusiness vonzotta. Tizennégy évesen jelentek meg az első írásai lánymagazinokban, majd később komolyan lapokban is jelentek meg cikkei, miközben saját tévéműsorai is voltak. Mégis a rock and roll életstílusa volt az, amely a szélesebb közvéleménnyel is megismertette, és az apja hiába próbálta tiltásokkal megakadályozni, hogy újra és újra rémesen szétcsúszott állapotban készült képek járják be róla a sajtót.
Ez még önmagában nem is lett volna akkora probléma, mint amikor kokainszippantáshoz használt, összetekert cigarettapapírral fotózták le, majd rajtakapták, amint Amy Winehouse dealerének ad át pénzt, később pedig bejárta az internetet egy egyéjszakás szexszel, meztelen képekkel és heroinozással végződött sztorija is. Bár a kábítószerezést Peaches végig tagadta, nem sokan hittek neki, és az állítólagos heroinos kalandot követően az Ultimo alsóneműcég, melynek Peaches addig a modellje és kampányarca volt, felbontotta a szerződését.
Ekkorra már túl volt első házasságán: tizenkilenc éves korában, egyhavi ismeretség után férjhez ment egy Max Drummey nevű rockzenészhez Kaliforniában, de nem sokkal később szakítottak is. Peaches ekkoriban csatlakozott a szcientológusokhoz, amely csak egy újabb ok volt, hogy a bulvársajtó kedvelt célpontja legyen, akárcsak a tetoválásai vagy a súlyfeleslege miatt. Vannak, akik szerint ez utóbbi is jelentős szerepet játszott a későbbi étkezési zavaraiban.
A család ismerőseként a Paula Yatesről könyvet is író Gerry Agar szerint a már-már kényszeres gyakorisággal a Twitterre kiposztolt képek és videók is azt jelezték, Peachesnek komoly önbecsülési problémái voltak, amely a zaklatott gyerekkora ismeretében teljesen érthető is lenne. „A drogok hatása alatt Paula teljesen más emberként viselkedett, valósággal démoni figura vált belőle. Nem hinném, hogy bárki is megértheti, milyen volt az élet abban a családban, és az érzékenyebb Peachest érintette a legrosszabbul" – mondta Gerry Agar, aki szerint volt olyan is, hogy az anyja megpróbálta kilökni Peachest a kocsiablakon, amiért az fel akarta hívni az apját.
Ez már az az időszak volt, amikor Yates összejött Michael Hutchence-szal, és elkeseredett válási háborúskodásba kezdett Bob Geldoffal, mely teljesen felemésztette őket, és a rendőrségi vizsgálat is arra jutott, hogy halála előtt Hutchence feszült hangulatú, üvöltözésig fajuló telefonbeszélgetést folytatott Geldoffal. Mindezek ellenére Peaches egyáltalán nem beszélt negatívan az anyjáról, és inkább arra helyezte a hangsúlyt, hogy pont az ő példáján okulva úszta meg a vad éveit: „Belekerülhettem volna egy negatív spirálba, de egyfolytában emlékeztem rá, mi történt az anyámmal" – mondta egy interjúban később.
Arra, hogy Peaches Geldof felnőtt, az angolok egy része akkor jött rá, amikor tavaly novemberben egy reggeli tévéműsorban nyilvános vitába keveredett az egyik leggyűlöltebb brit médiaszemélyiséggel, Katie Hopkinsszal. Itt Peaches nemcsak, hogy hatásosan érvelt az ún. kötődő nevelés mellett, de kimondottan jól fogalmazó, okos nő benyomását keltette, akit tényleg teljesen átformált az anyaság. Peaches 2012-ben ment hozzá egy másik zenészhez, a S.C.U.M. nevű (tavaly feloszlott) indie zenekarban énekelő Thomas Cohenhez, és nemcsak két fiút szült neki, de még a judaizmust is felvette.
A traumatikus gyerekkor és a hányatott fiatalkor után tehát úgy tűnt, Peaches rá tud cáfolni mindenkire, aki szerint az előélete már előre meghatározta, milyen véget fog érni. Éppen ezért sokkolt sok mindenkit, hogy pont akkor kellett meghalnia, amikor már úgy tűnt, hogy a nehezén már túl van. Akik szeretnek utólag okosak lenni, most azt mondják: kódolva volt Peaches Geldofban az idő előtti halál.