Sejthető volt, hogy a dobozok nincsenek a farokrészben, mert azok az időszakos jelek, amelyeket a hatóságok fekete dobozok által kibocsátottnak véltek pénteken, a mérések szerint mintegy fél kilométerrel távolabbi helyről érkeztek. Az is elképzelhető, hogy a jelek forrása teljesen más.
A farokrészt 30 méteres mélységből emelték ki tömlők és egy daru segítségével, és egy mentőhajó fedélzetére tették.
Pénteken megtalálták a gépen utazók közül újabb négy embernek a holttestét. Közülük kettőt ülésével együtt találtak meg, amelybe be voltak szíjazva. Így 48-ra nőtt a megtalált holttestek száma. Közülük 27-et tudtak eddig azonosítani.
Az AirAsia 8501-es járata 162 emberrel a fedélzetén december 28-án reggel indult az indonéziai Surabayából Szingapúrba. A kapcsolat a géppel a felszállás után 42 perccel szakadt meg, amikor az Airbus a borneói Kalimantan és Jáva között repült. Az indonéz meteorológiai szolgálat elemzése szerint a katasztrófát a szélsőséges időjárási körülmények idézhették elő.