Német hírportálok beszámolói szerint az Airbus A320-as repülőgép fekete dobozából kinyert adatok alapján megállapították, hogy a másodpilóta a katasztrófa előtti utolsó úton, Düsseldorfból Barcelona felé több alkalommal beprogramozta a robotpilótát arra, hogy kezdjen süllyedést 100 láb (30 méter) magasságig.
A másodpilóta ekkor egyedül tartózkodott a pilótafülkében. A bordeaux-i földi irányítástól azt az utasítást kapta, hogy kezdjen süllyedést. A másodpilóta végrehajtotta az utasítást, a robotpilótát a meghatározott repülési magasságra állította be, de ezt többször - néhány másodpercre - átállította 100 lábra, ami a szakértők szerint arra utal, hogy begyakorolta a végzetes manővert.
A fekete doboz adatai megerősítik a feltételezést, hogy a másodpilóta szándékosan idézte elő a katasztrófát.
"Arra lehet következtetni, hogy cselekvőképes volt, és valamennyi tevékenysége arra irányult, hogy lezuhanjon a gép" - mondta Rémy Jouty, a katasztrófa körülményeinek vizsgálatát irányító francia hatóság igazgatója.
Az előzetes jelentés szerint megállapították azt is, hogy a másodpilóta a katasztrófa előtti percekben - amikor a gép visszafelé, Barcelonából Düsseldorf felé tartott - megmozgatta a gép kormányát, de a beavatkozás nem volt elég erőteljes ahhoz, hogy kiiktassa a robotpilótát.
Ez előtt a másodpilóta 30 méteres repülési magasságra programozta a robotpilótát, és több alkalommal növelte a repülőgép sebességét. A gép március 24-én hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban, a fedélzeten 150 emberrel. A másodpilóta a végzetes süllyedés előtt bezárkózott a pilótafülkébe.