Az internet elavulttá tette a meztelenséget, a pornográf magazinok már nem olyan jól eladhatóak, mint régen – ezzel magyarázzák a New York Times jelentése szerint az amerikai tulajdonosok, hogy kikerülnek a meztelen nők a Playboyból.
A számok is ezt a véleményt támasztják alá: a lap az 1970-es években még 5,6 millió példányban kelt el, mára viszont alig 800 ezerben – emlékeztetett a BBC.
A lányok azonban nem tűnnek el teljesen a lapból – kihívó pózokban készült képeket ezután is megjelentetnek.
A döntést a jelek szerint a múlt hónapban hozták meg egy megbeszélésen, amelyen részt vett a lap alapítója és főszerkesztője, Hugh Hefner is.
A vezetők itt voltak kénytelenek belátni, hogy a Playboyt maguk alá temették azok a változások, amelyeket 1953-es megalakításakor a lap elindított.
„Azt a csatát megvívtuk és megnyertük – mondta Scott Flanders vezérigazgató. – Egyetlen klikk, és bárki ingyen hozzájut bármiféle szexuális aktushoz.”
Az internetes kiadás egyébként ebben a magazin előtt járt, onnan ugyanis már korábban kitiltották a meztelenséget, részben azért, hogy a közösségi médiából is hozzáférhetővé váljanak, és a döntést igazolta az idő: a látogatottságuk megnégyszereződött.