Szergej Bajnyetov, az orosz légierő repülésbiztonsági szolgálatának helyettes vezetője azt mondta, hogy a feketedoboz kivizsgálásának első szakasza a tárolóeszköz műszaki állapotának megállapításával befejeződött.
A következő lépés a memóriamodul szétszerelése.
Bajnyetov szerint a korábbi tapasztalatok alapján szerencsés esetben másfél óra alatt kinyerik a feketedobozból a benne rejlő információkat.
A feketedobozt nem érte tűz, így nem lett kitéve hőterhelésnek, ami jelentősen megkönnyíti a szakemberek számára a benne rejlő információk dekódolását. Andrej Szemjonov, a repülésbiztonsági szolgálat vezetője ugyanakkor hozzátette, hogy a memóriamodul megsérült,
nyolc mikrochipből három eltört,
és így elveszhetett a bennük lévő repülési információ. A repülésbiztonsági szolgálat helyettes vezetője a sajtó előtt nyitott eseményen hangsúlyozta, ritka dolog, hogy újságírók betekintést nyerhetnek egy feketedoboz felnyitásába.
A novemberben lelőtt orosz vadászgép incidensének körülményeit vizsgáló testülethez amerikai, brit és kínai szakértők is csatlakoztak. A kinyert információk elemzéséhez és feldolgozásához szombaton látnak hozzá a szakemberek, az eredményeket pedig december 21-én teszik közzé - mondta Bajnyetov.
Szergej Dronov, az orosz légierő parancsnokhelyettese azt közölte pénteken, hogy Moszkva 14 országot kért fel, küldjenek szakértőket a feketedoboz vizsgálatára, de végül csak amerikai, brit és kínai szakértők vesznek részt az adatok vizsgálatában.
A török légierő F-16-os vadászgépe november 24-én lőtte le az orosz Szu-24-es vadászbombázót a szíriai határ térségében. Ankara arra hivatkozik, hogy az orosz gép megsértette Törökország légterét. Moszkva azt állítja, hogy a gép Szíria felett repült. A gépet ért találat után mindkét pilóta katapultált Szíria légterében, de egyiküket a lázadók agyonlőtték. Moszkva cáfolja, hogy a harci repülő berepült volna a török légtérbe. Az eset nyomán mélypontra kerültek a török-orosz kapcsolatok.