Egy savtámadást túlélt fiatal lány lett a reklámarca egy divatmárkának Indiában, ahol évente több mint ezer ilyen támadás történik.
Laxmi a Viva N Diva nevű márka új kollekcióját népszerűsítő reklámfilmben szerepel.
A cég kezdeményezésének célja, hogy ráirányítsa a figyelmet mindazokra, akik savtámadás következtében veszítettek szépségükből.
A Bátorság arca című videóban a lányt kisminkelik, megcsinálják a frizuráját, majd kamerák előtt mosolyog a színpompás ruhákban.
"Láttunk képeket más savtámadások túlélőiről, és arra gondoltunk, hogy már az siker lenne, ha csak egyiküknek lehetőséget tudnánk adni" – mondta a divatcég illetékese, aki hozzátette, hogy nagyon jó visszajelzéseket kapnak, és remélik, hogy más vállalatok is követik majd a példájukat.
Évente 1500 savtámadást jelentenek be világszerte, és csak Indiában több mint ezer eset történik.
A támadások egy része azonban titokban marad, mivel a megtorlástól való félelmükben az áldozatok nem mernek jelentkezni.
A támadók legtöbbször a fejet és az arcot veszik célba, hogy eltorzítsák és megvakítsák az áldozatukat. A bűntett súlyossága ellenére Indiában
továbbra is könnyű savhoz hozzájutni, mivel a pamutfeldolgozásban és a gumigyártásban is használják,
annak ellenére, hogy egy 2013-as legfelsőbb bírósági rendelet korlátozta az árusítását.
Tavaly a bíróság úgy határozott, hogy az áldozatoknak ingyenes orvosi kezelés és legkevesebb 300 ezer rúpia, vagyis 1,3 millió forint kártérítés jár.
Laxmi, aki 15 éves volt, amikor egy 32 éves férfi savat öntött rá, miután elutasította a közeledését,
a savárusítás teljes tilalmának elrendeléséért fordult a bírósághoz.
A lány 2014-ben vehette át a Bátor Nők Nemzetközi Díját Michelle Obama amerikai first ladytől.