Panosz Kammenosz görög védelmi miniszter állította a múlt héten, hogy a gép „hirtelen kanyarogni” kezdett, tett egy 90 fokos jobb-, majd egy teljes balkanyart, és hatezer métert zuhant, mielőtt eltűnt volna a radarképernyőről, mintegy 3000 méteres magasságban.
Ehab Azmi, az egyiptomi állami légi navigációs szolgálat vezetője azonban azt mondta az AP amerikai hírügynökségnek, hogy egyik állítás sem igaz.
Szerinte a radarfelvételek azt mutatják, hogy a gép normális magasságon – 11 270 méteren – repült, és nem kanyargott jobbra-balra, mielőtt eltűnt volna a képernyőről.
A szolgálat egy másik tisztségviselője, Ehab Moieldín pedig arról számolt be az egyiptomi rádióban, hogy a repülésirányítók egy percen keresztül követni tudták a gépet a radaron, miután belépett az egyiptomi légtérbe, de kapcsolatba lépni már nem voltak képesek a személyzettel.
Az egyiptomi haditengerészet és a nemzetközi keresőcsapatok tovább kutatnak a roncsok és a feketedoboz után, de sietniük kell, mert utóbbi csak négy-öt hétig ad helyzetjelzést, mielőtt lemerül az akkumulátora – emlékeztetett a brit Guardian.