A szakemberek a gép feketedobozának elemzése nyomán kezdték mérlegelni ezt a verziót is. A hangfelvételekből kiderült, hogy a Boeing 737-es ciprusi pilótája nem reagált érdemben, mikor másodpilótája a cselekedetei célszerűségét firtatta, miközben ő a magassági kormányt 12 másodpercen át tartva bukórepülésbe manőverezte a repülőgépet. A gép parancsnoka higgadtan csak annyit válaszolt, hogy „minden rendben van”.
A feltételezés szerint a pilóta tisztában volt cselekedeteinek következményeivel, helyesen mérte fel a szituációt és az utasszállító helyzetét. A vizsgálatot folytató szakemberek az Interfaxnak névtelenül nyilatkozó informátor szerint tovább mérlegelik azokat a lehetőségeket is, amelyek szerint a pilóták hibát követtek el a nehéz időjárási viszonyok közepette, hogy a gép parancsnoka kimerült volt, és a gép magassági kormánya meghibásodhatott.
A FlyDubai utasszállítója március 19-én zuhant le Rosztov-na-Donuban, kevéssel a leszállópálya elérése előtt. A fedélzeten tartózkodó 62 ember – 55 utas és 7 főnyi személyzet – közül senki sem élte túl a tragédiát.
Az orosz Államközi Légiközlekedési Hivatal a gép adatrögzítőinek vizsgálata alapján március végén azt a tájékoztatást adta, hogy a földbe csapódás pillanatáig nem mutatkozott meghibásodás a Boeing egyetlen berendezésében és alkatrészében sem. A hivatal az Interfax jelentésére reagálva közölte a TASZSZ hírügynökséggel, hogy nem rendelkezik olyan adattal, amely a pilóta szándékosságára utalna.
A gép pusztulását a hatóságok legelőször a repülőtér környékén tomboló viharral magyarázták. Az utasszállító két órán át körözött a város fölött, és kétszer próbálkozott meg a leszállással. A Kommerszant című napilap március végén arról írt, hogy a pilóták között konfliktus robbant ki, és mire egyetértésre jutottak, túl késő volt már. Az orosz sajtóban megjelent értesülések szerint a gép parancsnoka a katasztrófa előtt meg akart válni a légitársaságtól. Fáradtságra hivatkozott amiatt, hogy 11 nap alatt tíz járatot kellett vezetnie.