Mike Pence alelnök a Fox News tévécsatornának adott nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy
Donald Trump az amerikai állampolgárok munkahelyeiért küzd.
Mike Pence ezt néhány órával az után mondta, hogy az USA elnöke "súlyosan igazságtalannak" nevezte a klímapaktumot, amely végrehajtásában az Egyesült Államok éppen ezért nem vesz részt a jövőben. Az egyezményt egyébként még 2015-ben kötötték, amerikai részről Barack Obama írta alá. Mike Pence a megállapodást a kezdetektől fogva "rossz üzletnek" nevezte.
A párizsi szerződés súlyosan korlátozza az amerikaiakat és az amerikai gazdaságot, miközben szabad utat hagy olyan országoknak, mint India, vagy Kína, amelyek büntetlenül működhetnek.
Az alelnök megjegyezte, hogy a klímaegyezmény érdekes módon csupán egy nemzetközi paktum volt, amelyhez az amerikai szenátus sosem adta a többségét, nem is szavazott róla. Szerinte éppen azért nem, mert a szenátusban semmi esélye nem lett volna a megállapodás elfogadásának.
Pence arról beszélt a Foxnak, hogy az USA újra beléphet az aláírók közé, de csak akkor, ha a megállapodás az amerikai érdekeket fogja szolgálni. Az alelnök azt mondta, hogy az európai vezetők Trump múlt heti körútján nyomást gyakoroltak az USA elnökére, hogy ne mondja fel a párizsi szerződést.
Az elnök az állásfoglalásával nem csak azt bizonyította, hogy megtartja a szavát, hanem azt is, hogy számára mindig az amerikai dolgozók, az amerikai fogyasztók, az amerikai emberek az elsők
- összegzett Mike Pence, aki a reményét fejezte ki, hogy az amerikaiak értékelni fogják, hogy olyan elnökük van, aki harcol az Egyesül Államokért.
Donald Trump a döntésével egyik legfőbb kampányígéretét teljesíti, amivel elnyerte többek közt az északi államok munkás szavazóinak támogatását. Bár a klímaegyezményt 196 ország írta alá, számos új tanulmány már kétségbevonja a hatásosságát. Egyrészt azért, mert számítások szerint az országok válallásai - elsősorban a jelentősen környezetszennyező ázsiai gazdaságok miatt - alkalmatlanok a cél elérésére. Másrészt több környezetkímélőnek titulált, favorizált megoldásról kiderült, hogy nem is annyira környezetkímélő. A német autóklub, az ADAC mérése például azt mutatta, az elektromos autó önmagában hiába környezetkímélőbb, mint a hagyományos hajtású, az energiát valahogy elő kell állítani. Az ő adataik szerint a Volvo C30-as autójához 1 kwH energia előállítása több szennyező anyagot eredményez, mint más modern, hagyományos hajtású autóé.
Erre jutottak néhány éve a Norvég Műszaki és Tudományegyetem kutatói is, akik megállapították, hogy a szénerőművek által termelt villamos energia miatt az elektromos autó nagyobb mértékben felelős az üvegházhatású gázok kibocsátásáért, mint a benzines.
A klímaegyezmény ellentmondásai közé tartozik, hogy Kína például 2030-ig még növelheti is a károsanyag-kibocsátását - emlékeztet a 888.hu. Trump döntésének hátterében az is ott van, hogy 2040-ig 6,5 millió állás szűnne meg a klímaegyezmény miatt az amerikai iparban.