A Malaysia Airlines MH370-es, Pekingbe tartó járata 2014. március 8-án tűnt el 239 emberrel a fedélzetén röviddel az után, hogy felszállt Kuala Lumpurban.
Feltételezések szerint az eredeti útvonalról letérve, az
Indiai-óceán déli részén zuhant le.
Ausztrália, amely a víz alatti keresést vezette, valamint Malajzia és Kína januárban függesztette fel - az utasok hozzátartozóinak tiltakozása ellenére - az utasszállító roncsai utáni sikertelen kutatást, amely 200 millió ausztrál dollárt emésztetett fel. Az ATSB keddi jelentésében részletezte a
kudarcba fulladt 1046 napos kutatómunkát.
Malajzia ugyanakkor augusztusban közölte, hogy ajánlatot kapott a kutatómunka folytatására az Ocean Infinity nevű magáncégtől, amely a tengerfenéki keresésre szakosodott.
„Az MH370-es szerencsétlenségének okai bizonyossággal nem állapíthatóak meg, amíg a repülőgépet meg nem találják” - olvasható az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal által megfogalmazott dokumentumban.
„Szinte felfoghatatlan és társadalmilag bizonyosan elfogadhatatlan a modern repülés korszakában, hogy egy nagy utasszállító eltűnjön, és a világ ne tudjon róla, mi történt a repülőgéppel, valamint utasaival” - teszi hozzá a jelentés.