A fagyasztott zöldbabot tartalmazó csomagban találtam ezt a meglepetést. Életem végéig nem eszem többé zöldbabot!
– nyilatkozta az ukrán hírügynökségnek a lembergi asszony, akinek mostanáig a kedvencei közé tartozott a hüvelyes zöldség. Az asszony hozzátette, azért vásárolt a szupermarketben akciósan kínált termékből, mivel éppen nem volt kapható egyéb fajta.
Amikor a nyugdíjas asszony a csomagolás alján felfedezte az egér fejét, azonnal hívta az üzlethálózatot, ahol megkérték, hogy vigye vissza a babot.
Az élelmiszerüzletben elismerték a hibát, visszafizették a mirelitbab árát, kárpótlásul pedig egy üveg pezsgőt és egy tortát kapott.
Az csak utólag derült ki, hogy az okozott erkölcsi kárért egy jelentősebb összeg is járt volna neki.
Ez borzasztó! Miközben nanotechnológiáról beszélünk, egérfejet találunk a fagyasztott babban
– kommentálta az esetet Olena Szidorenko élelmiszerbiztonsági szakértő, aki a történteket a gyártó gondatlanságának tudja be. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy a rágcsálók különböző súlyos betegségek kórokozóinak hordozói lehetnek.
Nincs rá garancia, hogy a hideg megsemmisíti a kórokozókat, ezért annak, aki fogyaszt az ilyen termékből, ez lehet akár "az utolsó vacsorája", hiszen kolerával, pestissel és egyéb halálos betegséggel is megfertőződhet.
A szupermarket később közleményében azzal védekezett, hogy a beszállító évről-évre magas pontszámot kapott a minőségellenőrzéseken.
Ugyanakkor közölték, hogy a mostani eset után többé nem fogják átvenni a gazdaság termékeit, és a termékféleség valamennyi tételét kivonták a forgalomból a hálózat minden üzletében.
Lavrentyij Caruk fogyasztóvédelmi jogász az esettel kapcsolatban elmondta, hogy a vásárlónak a vételár visszafizetésén kívül jogában áll követelni az esetleg szükségessé vált gyógykezelés költségeinek, illetve az okozott erkölcsi kárnak a megtérítését is.
Ez néhány ezertől akár 20 ezer hrivnyáig ( 200 ezer forint) terjedő összeg is lehet
- olvasható a Kárpátinfo.net -en.