A tárca szerint a leszállni készülő gép tragédiája közép-európai idő szerint 13 óra körül történt. Az első értesülések szerint
a légi katasztrófát műszaki hiba okozhatta,
de a védelmi minisztérium szakbizottsága és a katonai főügyészség az összes lehetséges okot meg fogja vizsgálni.
A repülőgép mintegy 500 méterrel a leszálló pálya előtt csapódott talajnak.
A védelmi minisztérium helyszíni jelentésre hivatkozva közölte, hogy a repülőgépre nem tüzeltek.
Oroszország az elmúlt két és fél évben kilenc katonai repülőgépet és helikoptert veszített el amióta Bassár el-Aszad elnök rendszere oldalán beavatkozott a Szíriában zajló konfliktusba.
Legutóbb februárban az orosz légierő az észak-nyugati Idlíb tartományban egy Szu-25-ös csatarepülőgépét veszítette el. A pilóta, Roman Filipov őrnagy, aki katapultált, majd a földön a militánsokkal vívott
egyenlőtlen tűzharc során felrobbantotta magát, posztumusz az Oroszországi Föderáció hőse címben részesült.
Az An-26-os két hajtóműves, légcsavaros, gázturbinás, polgári és katonai célokra egyaránt használható szállító repülőgép. A kijevi Antonov tervezőiroda fejlesztette ki az An-24T teherszállító repülőgép alapján. 1969-ben mutatták be és 1986-ig gyártották a Szovjetunióban.