A taxisszervezetek hangsúlyozták:
a mostani sztrájk beszüntetése ellenére további utakat keresnek
ahhoz, hogy elérjék az alternatív közösségi személyszállító szolgáltatások (Uber, Cabify) működési feltételeinek szigorítását.
A madridi autonóm kormány a taxisok négy szabályozási tervezetét utasította el az elmúlt több mint két hét során.
A legutóbbi javaslatot hétfőn.
Pedro Rollán elnökhelyettes a megbeszélés után hangsúlyozta: ők nem az alternatív szolgáltatások korlátozásában, hanem a taxisok lehetőségeinek bővítésében gondolkodnak, és nem akarnak több ezer munkahelyet elveszíteni, mint ahogy az Katalóniában történt.
Ott a helyi kormány engedett a sztrájkoló taxisok követeléseinek, és általánosan legkevesebb 15 perces előrendelési kötelezettséget határozott meg az alternatív közösségi személyszállítási szolgáltatások igénybe vételéhez. Barcelona városa ezt egy órára emelte.
Az Uber és a Cabify a rendelkezés életbelépésének napjától felfüggesztette működését a régióban, mivel szerintük az új szabályozás tönkretételükre irányuló "mesterséges intézkedés".
A döntés hatására több mint hétszáz főt érintő csoportos létszámleépítést jelentett be a spanyol Moove Cars vállalat, amelynek autói az Uber mobiltelefonos applikációján keresztül voltak elérhetők Katalóniában is.