A szóvivő hozzátette, hogy a repülési adatokat rögzítő dobozt és a pilótafülke hangrögzítő dobozát a nap folyamán veszik át. Ezek az információk kulcsfontosságúak annak érdekében, hogy megállapítsák, mi okozta az etióp légitársaság Boeing 737 MAX 8 típusú gépének katasztrófáját.
Az afrikai ország légitársasága a héten korábban már bejelentette, hogy külföldre küldik elemzésre a lezuhant gép feketedobozait, mert Etiópiában nincs megfelelő eszközük erre.
A nap folyamán megérkeztek az etióp fővárosba az áldozatok családtagjai, akiket busz szállított a katasztrófa helyszínére.
Többen közülük a vizsgálat nagyobb átláthatóságát kérték számon, és válaszokat követeltek.
A légitársaság egyik alkalmazottja azt válaszolta, a vizsgálat folyik, és mindennap újabb részletekre derül fény.
A járat március 10-én indult el Addisz-Abebából Kenya fővárosába, Nairobiba, ám felszállás után hat perccel, Addisz-Abebától mintegy 6 kilométerre délkeletre a földnek csapódott, több darabra esett szét, és kiégett.
Az utasok és a személyzet tagjai, összesen 157 ember, életét vesztette. A katasztrófa után számos ország, köztük az Egyesült Államok is, bejelentette, hogy átmeneti időre kivonják a forgalomból a Boeing repülőgépek vitatott – 737 MAX 8 és MAX 9-es – típusait. A Reuters hírügynökség számítása szerint a hét végi katasztrófáig a világon összesen 371 Boeing 737 MAX típust tartottak üzemben, és ennek mintegy kétharmadát tiltották el a repüléstől szerdáig.
A Boeing 737 MAX típusú géppel repülő néhány amerikai pilóta már korábban jelezte, hogy bajok vannak a géppel.
Egy másik szakértő szerint valószínűsíthetően a gép emelkedését szabályozó automatika lépett működésbe akkor, amikor nem kellett volna, és a felszálláskor lenyomta a gép orrát.
Az oroszok sem kérnek a problémás gépből
Oroszország is csatlakozott azokhoz az államokhoz, amelyek kitiltották légterükből a Boeing 737 MAX 8 és MAX 9 típusú utasszállító repülőgépeket - jelentette be csütörtökön Alekszandr Nyeradko, az orosz szövetségi légi közlekedési hatóság (Roszaviacija) igazgatója.
Nyeradko szerint a nemzetközi légügyi értesítési rendszeren (NOTAM) keresztül tájékoztatást adtak ki, hogy további értesítésig
a Boeing 737 MAX 8 és MAX 9 típusoknak tilos használniuk az orosz légteret.
A Roszavijacija igazgatója elmondta azt is, hogy a tilalomnak nem szabtak időbeli korlátot, feloldása az orosz hatóság további döntésétől függ, amelyet az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hatósága (FAA), valamint a Boeing repülőgépgyártó vállalat által közzétett irányelvek és közlemények tanulmányozása után fog meghozni.
Szerdán Kanadán kívül Ukrajna, Irak, Brunei, Szerbia, Üzbegisztán és Grúzia is kitiltotta a típust az ország légteréből.