A 104 oldalas, a későbbiekben még pontosítandó és kiegészítendő dokumentum ugyanakkor egyelőre nem adott választ arra, hogy ki vagy mi volt a felelős a gép pusztulásáért.
Az Aeroflot légitársaság Szuhoj Superjet 100-as utasszállítója május 5-én kényszerleszállást hajtott végre Moszkvában.
A gép a földet érést követően kigyulladt, aminek következtében 41 ember meghalt. 33 utas és a személyzet négy tagja megmenekült.
A gép egyik fekete dobozának felvétele szerint a pilóta a vezető utaskísérőnek
a villámcsapást követően azt mondta, hogy az utasszállítónak vissza kell térnie, de nincs vészhelyzet.
Miután a légi irányító arra utasította, hogy süllyedjen le 900 méterre és forduljon meg, és megkérdezte tőle, hogy nincs-e szüksége segítségre, a gép kapitánya nemmel válaszolt. Csak az irányítótorony pontosító kérdésére mondta el, hogy gondok vannak a kommunikációval, és hogy gép automatikus irányítása lehetetlenné vált.
A jelentés megállapította, hogy a másodszori kísérletre földet ért gép azt követően gyulladt ki, hogy
kényszerleszállás közben harmadszor ütődött a pályához, és futóművei erősen megrongálódtak.
Megállapították, hogy
a gép leszállási tömege 1600 kilogrammal haladta meg a megengedett értéket.
A MAK a katasztrófa okainak eddigi vizsgálata alapján nem tartotta szükségesnek, hogy pótlólagos tanácsokat fogalmazzon a gép biztonságának növelése érdekében.
A baleset ügyében büntetőeljárás indult. A katasztrófa lehetséges okaként a szakhatóságok a műszaki hiba, a személyzet felkészületlensége és a végzetes időjárási körülmények lehetőségét vizsgálják.