Az orosz gép mindkét esetben néhány percet töltött a dél-koreai légtérben az ország legkeletibb szigete, a Dokdo közelében. Dél-koreai harci gépek szálltak fel, és
figyelmeztető lövéseket adtak le,
valamint rádión is figyelmeztették. Ezek hatására az orosz gép elhagyta a dél-koreai légteret, de később
ismét belépett a dél-koreai légtér peremének számító, úgynevezett légvédelmi azonosítási övezetbe.
A dél-koreai légierő újabb figyelmeztető manőverei hatására ezután végleg távozott az orosz gép.
A Yonhap hírügynökség szerint ez volt az első eset, hogy orosz harci gép megsértette a dél-koreai légteret, bár az ország légvédelmi azonosítási övezetébe rendszeresen belépnek orosz gépek. Az incidenst megelőzően kedden két ilyen eset is volt.
Dokdo szigetet Japán is magának követeli, japánul Takesimának nevezik - jegyezte meg a dpa hírügynökség.
A dél-koreai média jelentése szerint ugyanezen a napon
két kínai katonai repülőgép is belépett a dél-koreai légvédelmi azonosítási övezetbe.
Az incidenseket sem Oroszország, sem Kína nem kommentálta egyelőre, és a hírügynökségek szerint nem lehet tudni, hogy mi volt az oka ezeknek az eseteknek.
Mun Dzsein dél-koreai elnök hivatala panaszt tett Oroszországnál
a keddi incidensek miatt. A hivatal nemzetbiztonsági igazgatója üzenetet küldött az orosz biztonsági tanács vezetőjének - közölte a szöuli elnöki hivatal szóvivője.
Nagyon komolyan vesszük az incidenst,
ha ez megismétlődik, Dél-Korea az eddiginél sokkal komolyabb intézkedést fog hozni miatta - írta.
Míg a nemzeti légtereket szabályozza a nemzetközi jog, a légvédelmi azonosítási övezeteket nem, ezeket önhatalmúlag jelölik ki az egyes országok azzal a céllal, hogy már időben azonosítani tudják a nemzeti légtérhez közelítő idegen gépeket, és megakadályozzák belépésüket oda, valamint elkerüljék a légi baleseteket.