A német diplomácia vezetője a moszkvai hivatalos útra kijelölt Airbus A340 típusú repülő helyett egy jóval kevésbé kényelmes, katonák szállítására használt A310-es géppel utazott el Berlinből.
A sajtójelentésekben VIP-felszereltségű repülőként jellemzett
A340-esen egy hidraulikai berendezés romlott el, a meghibásodást egy rutinellenőrzésen fedezték fel.
A miniszter időben el tudott indulni, mert a csapatszállító gépre éppen nem volt szükség a fővárosban.
A német diplomácia tavaly tavasszal hivatalba lépett vezetője munkájából adódóan sokat utazik,
az első 12 hónap alatt csaknem 300 ezer kilométert tett meg repülővel,
nagyobb fennakadás nélkül. Azonban március óta őt is elérte a kormányzat repülőgépflottájának meghibásodási sorozata. Legutóbb augusztus 12-én kellett módosítani programját, mert nem volt felszállásra alkalmas állapotban az észak-amerikai útjára kijelölt gép.
A védelmi minisztérium politikai tisztségviselőket hivatalos úton repülővel szállító szolgálatánál
az utóbbi három évben legkevesebb 16 meghibásodás történt.
A legismertebb egy tavaly novemberi eset, akkor Angela Merkel kancellár nem érkezett meg időben a világ legfejlettebb országait összefogó G20 csoport argentínai csúcstalálkozójára, mert műszaki hiba miatt vissza kellett fordulnia gépének, a második világháború utáni első kancellárról, Konrad Adenauerről elnevezett Airbus A340-300-as repülőnek.
A 14 repülőgépet és 3 helikoptert üzemeltető szolgálat szerint nem teljesítenek rosszabbul, mint a polgári légitársaságok, csak éppen nagyobb sajtófigyelem irányul a meghibásodásokra, mert utasaik vezető politikusok. Kimutatásuk szerint
a kormánygépek évente nagyjából 2500 utat tesznek meg,
és ezek mintegy 2 százalékánál történik valamilyen fennakadás.A sorozatos meghibásodások miatt a kormány elhatározta, hogy frissíti a flottát. A szövetségi parlament (Bundestag) költségvetési bizottsága áprilisban hozzájárult a kormány tervéhez, amely szerint
1,2 milliárd eurós (390 milliárd forint) beruházással beszereznek három új Airbus A350-900 típusú gépet.
Az összegben a gépek ára mellett a karbantartás és a személyzet kiképzése is benne van. Az első új gépet 2020-ban, a másik kettőt 2022-ben állítják forgalomba.