A British Airways bocsánatot kért a fennakadásokért, és jelezték, hogy visszatértek a manuális rendszerhez a becsekkolást illetően. Számos járat továbbra is üzemel, de azt javasolják az utasoknak, hogy nézzék meg a ba.com oldalán a legfrissebb információkat, mielőtt kimennek a repülőtérre.
A légitársaság jelezte, hogy
nem globális problémáról van szó,
két külön rendszert érint az informatikai hiba: az egyik az online becsekkolás, a másik pedig a járatok indulása.
A fennakadások minden járatot érintenek, de nem minden repteret.
A reptereken rengetegen vannak, családok is gyerekekkel, akik arról számoltak be, hogy nem tudnak kapcsolatba lépni a légitársasággal.
Azt javasolják nekik, hogy vagy menjenek haza, vagy találjanak egy közeli szállást maguknak, a költségeiket meg fogják téríteni.
A légitársaság ügyfelei érthető módon meglehetősen frusztráltak. Az egyik utasnak a kapunál szóltak a manchesteri repülőtéren, hogy egy globális mértékű rendszerleállásról van szó.
Egy másik utas kétórás várakozás után úgy döntött, hogy leszáll arról a járatról, amely Glasgow-ból repült volna Londonba.
Elmondta, hogy 6:30-kor szálltak fel a gépre, és elég hamar szóltak, hogy egy, az egész rendszerüket érintő informatikai leállás miatt nem tudnak felszállni.
Alex Brayson és partnere Newcastle repülőterén szembesült a késésekkel, így le is maradtak velencei csatlakozó járatukról. Ők a szombati esküvőjükre tartanak a szlovéniai Bledi-tóhoz.
Sam Angeli családjával Cipruson rekedt, miután törölték azt a szerda esti járatot, ami Londonba repült volna. A British Airways légitársasággal kapcsolatos tapasztalatát úgy jellemezte, hogy az "teljes zűrzavar." Nem kaptak e-mailt, nem hívták őket, és semmilyen üzenetet nem küldtek nekik a késéssel kapcsolatban.
A Budapestről induló és Budapestre érkező járatokat is érinti, illetve érintette az informatikai rendszer leállása:
Az alábbi táblázat szerint a szerda délutáni, Budapestre induló járatok közül egy késéssel indult, a többi viszont már a menetrend szerint száll fel Londonból.
A légitársaság a honlapján is az utasok elnézését kéri, és amilyen gyorsan csak lehet, megpróbálja elhárítani a problémát.