"Az elektromos rollerek ökológiai lábnyoma természetesen jóval kisebb, mint az autóké, a kerékpárnál azonban lényegesen környezetszennyezőbb megoldást jelentenek, és nem nyújtanak vele szemben előnyös közlekedési alternatívát"
- mondta az UBA megállapításait összefoglalva Maria Krautzberger, a hivatal elnöke.
Az elektromos roller a használt akkumulátor miatt számít környezetszennyező közlekedési eszköznek. Az elektromos rollerrel épp az a legnagyobb probléma a tanulmány szerint, hogy a belvárosi gyalogos és kerékpáros közlekedés helyettesítésére vált népszerű eszközzé. Pedig a városi életminőség javítására és környezetvédelmi szempontból éppen a gépjárműforgalom kiváltásában kellene szerepet vállalnia. Ez, épp az akkumulátorok miatt nem valósul meg.
Németországban az idén júniusban elfogadott törvény értelmében elektromos rollerekkel tilos járdán közlekedni. Az elektromos rollereknek az autóút szélén kell közlekedni, vagy ahol van, ott kerékpárúton.
A UBA-tanulmány leszögezi: az elektromos rollerek csak abban az esetben tekinthetők környezetbarát közlekedési megoldásnak, ha robbanómotoros járművet, autót vagy motorkerékpárt váltanak ki. Amennyiben viszont gyalogos vagy kerékpáros közlekedés helyett alkalmazzák, akkor környezetkárosító megoldásnak számítanak.