Óriási felháborodást keltett, hogy a malmői Szent Pál templomban egy melegeket és leszbikusokat paradicsomi környezetben ábrázoló oltárképet avattak fel tavaly adventre. A hírt a templom női lelkésze, Helena Myrstener osztotta meg Twitter-oldalán.
A Paradicsom című festményt 2012-ben készítette a saját magát kultúrmarxistaként jellemző fotóművész, Elisabeth Ohlosn Wallins, akit a XV-XVI. század fordulóján élt német festőművésznek, a szász festőiskola alapítójának, Lucas Cranachnak az „Ádám és Éva" című festménye ihletett meg.
Csakhogy az eredeti alkotáshoz képest Elisabeth Ohlosn Wallins alkotásán az első emberpár helyett egy homoszexuális férfi- és egy leszbikus női párt, valamint egy transznemű férfit ábrázol.
Ahogy arról az Origo is beszámolt, az oltárképet végül eltávolították, azonban nem azért, mert sérthette a keresztény híveket, hanem mert
a templom vezetése nem akart megbántani senkit azzal, hogy kiállítják a festményt, amelyen az édenkerti csábító gonosz, a kígyó alakját egy transznemű személy tölti be.
A kép készítője nem értett egyet az eltávolítással.
A svéd egyháznak a mai napig problémái vannak a transznemű emberekkel. Azzal, hogy úgy csináltak, mintha érdekelné őket a transzneműek sorsa, egy jó lépés volt, de a festmény eltávolítása bosszantó. Szégyellni fogják a történteket,
mondta Elisabeth Ohlosn Wallins fotóművész.
Vélhetően a transzneműek vélt vagy valós sértődöttségét enyhíteni kívánó Szent Pál templom azonban most újra botrányos lépést tervez.
A templom ugyanis Leonardo da Vinci Utolsó vacsora című alkotásának perverz feldolgozását készül kiállítani, azonban úgy, hogy
Jézust magassarkúban ábrázolják, az apostolokat pedig transznemű emberek testesítik meg.