A csütörtökön nyilvánosságra hozott dokumentum szerint szemtanúk is megerősítették, hogy a lángok elterjedtek a gép törzsén, illetve ezt mondta egy másik, közelben elhaladó repülőgép személyzete is.
Az eleinte nyugati irányba tartó utasszállító röppályája megváltozott, ami azt mutatja, hogy
a pilóták észlelték a problémát.
A gép félfordulatot tett, és visszatérőben volt a repülőtérre. A pilótáktól azonban nem érkezett semmilyen jelzés a váratlan helyzetről. Az iráni hatóság kiemelte azt is,
a gép felrobbant azután, hogy becsapódott a földbe.
A repülőgép színültig volt töltve üzemanyaggal, hogy megtegye az utat Teherántól az ukrán fővárosig, Kijevig. A csütörtöki jelentés szerint
a gép mindkét feketedobozát megtalálták.
A berendezések megrongálódtak, de a rajta tárolt adatok nem vesztek el.
Az előzetes jelentést az iráni hatóságok továbbították Ukrajnának - amelynek légitársasága működtette a gépet -, az Egyesült Államoknak, ahol gyártották a repülőt, illetve Kanadának és Svájcnak, amelyeknek állampolgárai nagy számban haltak meg a katasztrófában.
A MAU - teljes nevén Ukrajna Nemzetközi Légitársasága - Kijevbe induló járatának 167 utasa közül 138 Kanadába utazott volna tovább. A röviddel felszállás után szerdán lezuhant Boeing 737-es gép fedélzetén lévők közül mindenki meghalt, beleértve a 9 fős ukrán személyzetet. Az utasok többsége iráni volt, de kanadaiak, svédek, britek, afgánok, ukránok és németek is voltak közöttük. Az áldozatok közül 26 volt gyerek, 13-an tízévesnél is fiatalabb.
Furcsa ugyanakkor, hogy két regisztrált utas végül nem szállt fel a járatra, róluk semmilyen információt nem hoztak nyilvánosságra.
Olekszij Honcsaruk ukrán miniszterelnök a katasztrófa ügyében szerdán sajtótájékoztatót tartott, ahol kijelentette, nem volt alapja annak, hogy megtiltsák a polgári légi járatok repülését Irán légterében, annak ellenére sem, hogy feszült a helyzet a térségben. Bejelentette, hogy szakértőket küldenek Iránba a repülőgép katasztrófájának felderítéséhez: ötöt a polgári repülési baleseteket vizsgáló nemzeti iroda, kettőt a légi közlekedési hivatal és hármat a szerencsétlenséget szenvedett járat tulajdonosa, a MAU ukrán légitársaság.
Az Ukrajinszka Pravda hírportál beszámolójában arról írt, hogy a tragédia előtt és után is zavartalanul szálltak fel-, illetve le a teheráni repülőtérről nemzetközi járatok, beleértve európai légitársaságok gépeit.
A MAU szerint a repülőgépük jó állapotban volt, és a járat jól képzett személyzete sem követhetett el hibát.
Ez volt az egyik legjobb repülőgépünk kiváló, megbízható személyzettel
- jelentette ki Jevhenyij Dihne, a MAU elnöke kijevi sajtótájékoztatóján. Ihor Szosznovszkij repülési műveleti alelnök hozzátette: mivel a gép elérte a 2400 méter magasságot, minimális az esélye annak, hogy a személyzet hibát követhetett volna el. A lezuhant repülőt 2016-ban gyártották, közvetlenül a Boeing üzeméből szerezték be, korábban sehol sem üzemeltették. Utoljára január 6-án esett át műszaki ellenőrzésen.
Az al-Hadasz jordániai hetilap korábban forrásmegjelölés nélkül közölte, hogy a gépet az iráni légvédelem lőtte le tévedésből. Ezt azonban más forrás nem erősítette meg.