A tárcavezető a parlament előtt ismertette az első olyan jelentést, amely megpróbálta feltárni a baleset körülményeit.
A pilóták figyelmen kívül hagyták a légiforgalmi irányító utasításait, aki viszont nem jelentette a károkat, amelyek az első landolási kísérlet során keletkeztek a repülőgépben
- mutatott rá Gulam Szarvar Hán.
A miniszter elmondta, hogy a feketedoboz adatainak franciaországi elemzése során kiderült, hogy
a pilóta és a másodpilóta egyáltalán nem figyelt oda a landolásra, és végig a koronavírus-járványról, illetve érintett családtagjaikról beszélgettek.
Amikor a pilóta elérte a landolási kezdőpontot, az irányítótorony figyelmeztette, hogy lejjebb kell ereszkednie, mert túl magasan van. A pilóta erre azt válaszolta, hogy majd megoldja, és tovább folytatta a beszélgetést
- magyarázta Hán.
A politikus szerint a pilóták elbizakodottsága és figyelmetlensége okozta a szerencsétlenséget.
A repülőgép első landolási kísérlete során a motorok háromszor ütköztek a földnek, mielőtt sikerült felemelni a gépet az újabb leszállási próbálkozáshoz. Az irányítótoronynak tájékoztatnia kellett volna a pilótákat arról, hogy a motorok megsérültek, miután látták, hogy lángok csapnak ki belőlük
- hangsúlyozta Hán. A pakisztáni légitársaság Lahorból Karacsiba tartó Airbus A320-as típusú repülőgépe leszállás előtt zuhant le Karacsi repülőterének közelében május 22-én.
A gépen 91 utas, és a nyolcfős legénység tartózkodott, a szerencsétlenséget ketten élték túl.