A City University of New York részét képező Brooklyn College egyik matektanára, Laurie Rubel azzal hívta fel magára az elmúlt napokban a figyelmet, hogy a közösségi oldalán kifejtette, szerinte
a 2+2=4 összeadási művelet a fehér felsőbbrendűségre és a patriarchális társadalmi berendezkedésre emlékeztet,
az pedig, hogy a matematika egy kulturális szempontból semleges tudomány, valójában csak mítosz.
Laurie Rubel véleménye alapján a matematika valójában a „fehérség" jele, bármi is legyen ennek az értelme – hívja fel rá a figyelmet az amerikai konzervatív Washington Examiner.
A matektanárnő Twitter-bejegyzése heves reakciókat váltott ki a közösségi médiában. Sokak szerint ez teljesen abszurd, más vélemények szerint
ez a radikális baloldalnak egy újabb hajmeresztő megnyilvánulása, amit az erőszakos jellegű Black Lives Matter (BLM) mozgalom tükrében kell értelmezni.
A poszt alatt a radikális baloldal részéről olyan elméletek is megjelentek, miszerint az Egyesült Államok „gyarmatosítja" a matematikát.
De volt, aki egyszerűen „idiótának" minősítette a tanárnőt.
Laurie Rubel azzal kapcsolatosan persze egyáltalán nem nyilvánult meg, hogy a mai ismereteink szerint a matematika gyökerei az ókori Mezopotámiába, Egyiptomba és Indiába nyúlnak vissza, csak ezt követően lett úgymond „nyugati tudomány", főleg az ókori görög poliszokban. A középkorban pedig legintenzívebben éppen a muszlim Arab Birodalomban fejlődött, csupán a XVII. századtól teljesedett ki Európában, és vált nyugativá, bármit is jelentsen ez.
A konzervatív The Blaze emlékeztet rá, hogy Rubelnek nem ez az első, nevezzük így, ellentmondásos megnyilvánulása a matematikával kapcsolatosan.
Ezelőtt két évvel az egyik publikációjában azt állította, hogy
főleg a matematika, de általánosságban véve is a meritokrácia, tehát a teljesítményelvűség egy olyan fehér eszköz, amely arra szolgál, hogy a segítségével elnyomják a (színes bőrű) kisebbségeket.
A tanárnő ugyanebben a publikációjában kifejtette, hogy azok a kollégái, akik a munkájuk során „színvakok", azaz úgy tesznek, mintha nem látnák a diákjaik bőrszínét, tulajdonképpen leértékelik a nem fehéreket, ami – szerinte – a hátrányos megkülönböztetés egyik formája. Magyarán:
Laurie Rubel véleménye alapján, a teljesítmény helyett inkább a sötét(ebb) bőrszínt kellene értékelni...
A New Jersey-i Rutgers Egyetem Angol Nyelv és Irodalom Tanszéke még július utolsó napjaiban deklarálta azt, hogy
az (angol) nyelvtan rasszista.
Emiatt a jövőben a tanszék megváltoztatja a helyesírási szabványokat.
Rebecca Walkowitz tanszékvezető szerint
erre azért van szükség, hogy ezáltal is támogassák a radikális baloldali Black Lives Matter mozgalmat.
A továbbiakban a társadalmi igazságosságról szóló szellemi műhelyeket fognak létrehozni, az új „kritikai nyelvtant" pedig igyekszenek beépíteni nemcsak a tantervbe, hanem a hallgatóik életébe. Az új egyetemi műhelyekben a nyelvtan mellett a rasszizmusról, a szexizmusról, a homofóbiáról, és a rendszerszintű diszkriminációról is fognak értekezni, illetve az ezek közötti – állítólagos – összefüggésekről.
Korábban azért került éles kritikák kereszttüzébe a Rutgers Egyetem, mert a gender tanszékük egyik magát feministának valló, afroamerikai tanára, Brittney Cooper azt írta a közösségi oldalára, hogy
kapja be Trump valamennyi támogatója.
Cooper továbbá azzal vádolta Donald Trump elnököt, hogy az adminisztrációja és őt támogatók miatt terjed nagyobb ütemben a koronavírus a színes bőrűek körében.