A szabadrablásra irányuló folyamat nem most kezdődött, hanem május legvégén, már az első New York-i radikális baloldali BLM-megmozdulások mintegy „mellékhatásaként", amikor a radikális baloldali tömegek megrohamozták és kirabolták a legkülönfélébb boltokat, amelyek sportmárkákat, illetve luxustermékeket árusítottak, mint például Adidas, Louis Vuitton, Guci, Dior és Balenciaga.
Lényegi különbségként az emelhető ki a nyári szabadrablások és a most zajló folyamatok között, hogy
jelenleg nem elsősorban radikális baloldali aktivisták törnek be véletlenszerűen a boltokba lopás szándékával, hanem jól szervezett bűnbandák, akik direkt luxustermékekre hajtanak.
Elképzelhető, ezeket később a feketepiacon vagy külföldön értékesítik. Az alábbi videón látszik, hogy
a tolvajok Rolls-Royce-val érkeznek,
ők biztosan nem rászorulók, hanem az alvilág nagyon is tehetős tagjai. Egy ilyen autó ugyanis félmillió dollárba kerülhet.
A New York-i rendőrség (NYPD) szerint profikkal van dolguk, akik főleg Manhattan SoHo elitnegyedében rabolnak.
A boltok tulajdonosai újabb biztonsági őrök alkalmazásával próbálják elejét venni a szervezett rablásoknak, akik
fel vannak szerelkezve fegyverekkel és harci kutyákkal, azonban a biztonságiak a rasszizmus vádja miatt nem mernek fellépni a bűnözőkkel szemben.
A tulajdonosok pedig a legtöbbször utólag sem jelentik fel a bűnözőket, mivel félnek, hogy őket is rasszizmussal fogják megvádolni. Egy neve elhallgatását kérő tulajdonos azt nyilatkozta a New York Postnak, hogy
sokan már a közösségi médiában sem merik feltölteni a bűncselekményekről készült felvételeket, mert amiatt (is) rasszizmussal bélyegeznék meg őket és általuk a teljes termékcsaládot, ez pedig azt eredményezné, hogy jóval kevesebb vásárlójuk lenne,
így inkább a betöréses lopásokat kénytelenek elviselni.
Helyszíni jelentések szerint a bűnözők túlnyomó többsége színes bőrű, főleg fekete.
A politikai korrektség terrorja miatt tehát már a bűnözéssel szemben sem lehet hatékonyan fellépni a demokraták által irányított New Yorkban.
A helyzet pedig október 9-től még reménytelenebb lett, ugyanis aznap a Yelp nevű, vásárlói beszámolókat monitorozó állami kereskedelmi vállalat bejelentette, hogy azoknak a cégeknek, amelyeket rasszizmussal vádolnak a vevőik, a Yelp-oldalukon hamarosan meg fog jelenni a konkrét vád, ez pedig vonatkozik a rendőrségi bejelentésekre is, nemcsak a rasszista nyelvezetre vagy szimbólumokra.
A cégek a potenciális színes bőrű kuncsaftjaik elvesztése miatt pedig rettegnek attól, hogy belekerüljenek ebbe az adatbázisba.
A Yelp alelnöke, Noorie Malik a vállalat honlapján közzétett írásában a listázást azzal indokolta, hogy „az Egyesült Államokban rendszerszintű rasszizmus uralkodik, az adatbázis létrehozására pedig azért van szükség, mert ezt jelezték feléjük a vásárlók", szerinte „csupán segíteni akarják az embereket, hogy jobban informálódjanak, mielőtt egy adott cégnél elköltik a pénzüket".
A keletkezett károk igen jelentősek, csak a Celine nevű luxusboltból
a BLM fellépése óta másfélmillió dollár értékben loptak termékeket,
legutóbb szeptember 30-án rabolták ki, aznap 37 ezer dollár értékben.
A SoHo szívében lévő Monclert (ahol egy kabát átlagára 2 ezer dollár) október elsején pedig két alkalommal is kirabolták, így
aznap 50 ezer dolláros veszteség keletkezett.
A rablók pontos számát nem lehet tudni, de szemtanúk szerint 16-20-an lehettek, majd egy fehér Jaguárral és egy fekete Audival hajtottak el. Egyébként a Monclert szeptember 25-én is kirabolták.
A legtöbb érintett nem kívánt nyilatkozni, a Louis Vuitton managere viszont azt mondta a NY Post megkeresésére reagálva, hogy meg fogják védeni a boltjaikat, de ennek módjáról nem adott ki információt, mint ahogy arról sem, hogy ők eddig milyen összegű veszteséget könyvelhetnek el a betörések miatt.
A New York-i rendőrség szóvivője, Al Baker – konkrétumok részletezése nélkül – röviden azt közölte, hogy a hatóságok fel fognak lépni a bűnözőkkel szemben, és hangsúlyt helyeznek a megelőzésre is.