Sok helyen, sokszor szó volt arról, hogy mekkora hatalommal bírnak a különböző globális tech cégek, akár konkrét választásokat is képesek befolyásolni.
Éppen ezért érdemes megnézni, hogy Donald Trump republikánus és Joe Biden demokrata elnökjelölt mennyit költött Facebook-hirdetésekre a kampányban. Bár a közösségi oldal visszaszorulóban van, még mindig az egyik legnagyobb virtuális felületnek számít. Ahogy a politikusok oldalain elérhető adatokból látható: október 27. és november 2. között (azaz a választás előtti utolsó héten)
Ez pedig azt jelenti, hogy
Biden közel kétszer annyit szánt Facebook-reklámokra, mint Trump.
A Soros György által (is) támogatott Biden szerdai középárfolyamon számolva 2 836 093 302 forintot, azaz közel hárommilliárd forintot hagyott a Facebooknál.
Ezek után felmerül a kérdés, hogy mi az oka a nagy különbségnek, hiszen Trump elnökként és támogatóinak köszönhetően biztos anyagi háttérrel futhatott neki a voksolásnak.
A választ minden bizonnyal ott kell keresni, hogy az amerikai jobboldal jó ideje nem bízik a nagy közösségi portálokban, hiszen azok részrehajlóan a baloldali politikai erőket segítik. Ezt mutatja, hogy miután a New York Post nyilvánosságra hozta Joe Biden fiának, Hunter Bidennek egyes korrupciógyanús ügyekre utaló emailjeit, a Twitter és a Facebook tiltotta a demokraták számára rendkívül kínos levelek és az ezzel kapcsolatos cikkek közlését. Ez komoly károkat okozott Trumpnak és stábjának, hiszen a súlyos botrány híre így kevesebb emberhez jutott el. A nagyobb közösségi oldalak azzal, hogy megtagadták ezeknek az információknak a terjesztését, komoly helyzeti előnybe hozták Bident.
Természetesen az sem mellékes, hogy a világ egyik leggazdagabb és legbefolyásosabb embere, a bevándorláspárti Soros György nyíltan állt Biden mögé. Ez értelemszerűen azzal járt, hogy a demokrata párti jelöltnek jóval nagyobb összeg állt rendelkezésre.