A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Ismét egy megfeneklett hajó torlaszolta el a Szuezi-csatornát

hajó szuez
Vágólapra másolva!
Ismét megfeneklett egy hajó a Szuezi-csatornában eltorlaszolva a forgalmas vízi utat, de az egyiptomi hatóságoknak sikerült rövid időn belül kiszabadítaniuk - közölte csütörtökön a Szuezi-csatorna Hatóság.
Vágólapra másolva!

Az egyiptomi hatóságok szerint egy panamai ömlesztettáru-szállító hajó zárta el az utat a csatorna egyik kétsávos szakaszán, ami miatt négy hajót kellett átirányítani a párhuzamos sávba.

A megfeneklett teherhajót vonatóhajókkal sikerült kiszabadítani.

A 225 méter hosszú, 32 méter széles, 43 ezer tonnás Coral Crystal ezt követően folytathatta útját Szudánba.

A Szuezi-csatorna köti össze a Földközi-tengert a Vörös-tengerrel. A szállítási útvonal jelenti egyben Egyiptom legnagyobb bevételi forrását a turizmus mellett.

Márciusban 6 napig az Ever Given blokkolta a Szuezi-csatornát

A mostani eset kapcsán hírügynökségek felidézték a 440 méter hosszú, több mint 200 ezer tonnás Ever Givennel történteket.

A világ egyik legnagyobb konténerszállító hajója március 23-án erős szélben átlósan beszorult a csatorna egyik szűk, déli szakaszában, aminek következtében teljesen leállt a forgalom az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon.

Az Ever Given, a világ egyik legnagyobb konténerszállító hajója március 23-án erős szélben átlósan beszorult a csatorna egyik szűk, déli szakaszában, aminek következtében teljesen leállt a forgalom az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon. Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mahmoud Khaled

A mentési műveletek akkor hat napig tartottak, és több mint egytucat vontatóhajó vett részt a munkában.A csatorna medrét is kimélyítették, hogy kiszabadítsák a beszorult konténerszállítót.

A hatóságok szerint Egyiptom napi 12-15 millió dollárt veszített a csatorna lezárásával.

Emellett a hatóság egyik alkalmazottja életét vesztette a mentési műveletek során, és károk keletkeztek a partburkolatban.

A hat nap alatt 422 hajót kellett feltartóztatni, fedélzetükön több mint 26 millió tonna áruval.

Az Allianz biztosító szerint a tengeri kereskedelem számára okozott veszteségek elérték a napi 6-10 milliárd dollárt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!