Az egyiptomi hatóságok szerint egy panamai ömlesztettáru-szállító hajó zárta el az utat a csatorna egyik kétsávos szakaszán, ami miatt négy hajót kellett átirányítani a párhuzamos sávba.
A megfeneklett teherhajót vonatóhajókkal sikerült kiszabadítani.
A 225 méter hosszú, 32 méter széles, 43 ezer tonnás Coral Crystal ezt követően folytathatta útját Szudánba.
A Szuezi-csatorna köti össze a Földközi-tengert a Vörös-tengerrel. A szállítási útvonal jelenti egyben Egyiptom legnagyobb bevételi forrását a turizmus mellett.
A mostani eset kapcsán hírügynökségek felidézték a 440 méter hosszú, több mint 200 ezer tonnás Ever Givennel történteket.
A világ egyik legnagyobb konténerszállító hajója március 23-án erős szélben átlósan beszorult a csatorna egyik szűk, déli szakaszában, aminek következtében teljesen leállt a forgalom az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon.
A mentési műveletek akkor hat napig tartottak, és több mint egytucat vontatóhajó vett részt a munkában.A csatorna medrét is kimélyítették, hogy kiszabadítsák a beszorult konténerszállítót.
A hatóságok szerint Egyiptom napi 12-15 millió dollárt veszített a csatorna lezárásával.
Emellett a hatóság egyik alkalmazottja életét vesztette a mentési műveletek során, és károk keletkeztek a partburkolatban.
A hat nap alatt 422 hajót kellett feltartóztatni, fedélzetükön több mint 26 millió tonna áruval.
Az Allianz biztosító szerint a tengeri kereskedelem számára okozott veszteségek elérték a napi 6-10 milliárd dollárt.