A szélsőbaloldali fogyasztóvédelmi miniszter, Alberto Garzón karácsony előtti kampányával a reklámok „szexizmusára" akarta felhívni a figyelmet – írja a Mandiner a Frankfurter Allgemeine Zeitungra hivatkozva.
Csak a sztereotípiák nélküli játékok adnak lehetőséget a gyermekeknek, hogy teljes mértékben kibontakoztathassák a képességeiket
– emelte ki Alberto Garzón vasárnap Madridban.
A miniszter a spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium egy 2020-as tanulmányára hivatkozik, amelyből kiderül, hogy
a gyermekeket célzó reklámok segítik identitásuk formálását.
A kutatás továbbá leírja, hogy a lányok reklámjainak csaknem negyven százaléka a szépségápolással kapcsolatos, míg a fiúknak szánt reklámok ötven százaléka olyan szakmákkal kapcsolatos, mint például a pilóta, a rendőr vagy a katona.
Alberto Garzón amúgy tagja az Egyesült Baloldal nevű szélsőbaloldali pártnak, illetve Spanyolország Kommunista Pártjának is.
Tehát egy szélsőséges, kommunista politikusról van szó, aki terjeszti az LMBTQ-propagandát már a legkisebbek körében is, a szülők részére pedig előírásokat fogalmaz meg a genderideológia jegyében.